فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل:

بصیرت و حفظ حجاب، سلاح دانش‌آموزان در جنگ‌نرم است

سردار «محمدی‌اصل» گفت: بصیرت و حفظ حجاب، سلاح دانش‌آموزان در تحقق تمدن نوین اسلامی  و جنگ‌نرم است.
کد خبر: ۶۲۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ - 29October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سردار«غلامحسین محمدی‌اصل» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل امروز (یکشنبه) درجشن دهه هشتادی‌های اردبیل اظهار داشت: بصیرت و حفظ حجاب، سلاح دانش‌آموزان در تحقق تمدن نوین اسلامی  و جنگ‌نرم است.

سردار محمدی‌اصل در این مراسم به تبیین رسالت‌های دانش‌آموزان در جنگ نرم پرداخت و گفت: یوم الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموزان بصیر و انقلابی است.

وی به تبیین نقش دانش‌آموزان در دوران انقلاب اسلامی و بعد از آن ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: دانش‌آموزان ما با سلاح ایمان و تقوا برابر ارتش مجهز و از بن تا دندان مسلح استکبار جهانی در قالب رژیم بعث جانانه به مقاومت پرداختند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه جنگ ایران و عراق از لحاظ  زمانی یک و نیم برابر جنگ جهانی بود گفت: رزمندگان ایران با تأسی از سید و سالار شهیدان و اصحاب باوفایش سر دادند، تکه تکه شدند، اما ایران اسلامی را یکپارچه و متحد نگه داشتند.

وی به گنجینه‌های دوران ماندگار و طلایی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز علی‌رغم ۸ سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های طاقت فرسا در سایه توکل و ایمان به خداوند متعال جهان از پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف در شگفتی و حیرت است.

سردار محمدی‌اصل به نقش معلم و تعلیم‌وتربیت در پرورش انسان‌های فرهیخته پرداخت و گفت: در جنگ نرم امروز هر دانش‌آموز یک دنیا محسوب شده و مدرسه مانند یک ایران است بنابراین معلمان همچون فرماندهان جنگ سخت نقش تعیین کننده در عبور از این برهه دارند.

وی با بیان اینکه امروز هر دانش‌آموز مانند یک لشگر عمل می‌کند گفت: در عرصه جنگ‌نرم هر سرباز باید خوداتکا بوده و آتش به اختیار اقدام به انجام عملیات کند تا بتواند با درهم شکستن سنگر‌های مجازی دشمنان  هجمه‌های حیله و نیرنگ و دروغ عمروعاص‌های زمان را خنثی کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) در ادامه سخنان خود به شبیخون فرهنگی اشاره کرد و گفت: در عرصه جنگ فرهنگی، شهدا چراغ راه در مسیر سعادت هستند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای دانش‌آموز استان اردبیل اشاره کرد و گفت: دارالارشاد اردبیل با داشتن ۴۰ شهید دانش‌آموز ۱۳ ساله بر خود می‌بالد چراکه دانش‌آموزان ما سرشار از الگو‌های بی‌مثال هستند که می‌توانند با الگو قردادن آن‌ها در مسیر زندگی ضمن تعالی و سعادت کشور را نیز در مسیر صراط مستقیم رهنمون کنند.

این یادگار دوران دفاع مقدس به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز نوجوانان و جوانان ما حتی بهتر از دوران دفاع مقدس هستند چراکه زیر سنگین‌ترین هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان قرار داشته و همچنان با بصیرت عاشورایی خود کمر دشمنان در جنگ نرم را خرد می‌کنند.

وی به سلاح دانش‌آموزان در عرصه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: سلاح دانش‌آموزان ما بصیرت و تقوا و ایمان است.

سردار محمدی اصل گفت: امروز دانش‌آموزان با الگوپذیری از شهدای دانش‌آموز می‌توانند در رفتار، گفتار، کردار و حرکات خود تداوم‌بخش راه شهدا در برهه‌های فعلی شوند.

وی به فتنه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: در این ۸ فتنه‌ای که دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی طراحی و اجرا کردند فتنه ۱۴۰۱ از همه سهمگین‌تر  و پیچیده‌تر بود که با الطاف الهی و بصیرت عاشورایی ملت ایران این فتنه نیز به جایی نرسید.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه محوریت فتنه ۱۴۰۱ تأثیر در اذهان و باور‌ها بود گفت: نوجوانان و جوانان که مخاطبان اصلی فتنه ۱۴۰۱ بودند با الگوبرداری از شهدا برابر این فتنه ایستاده و به دشمنان اجازه پیشروی ندادند.

وی از ولایت‌پذیری به‌عنوان رمز موفقیت ایران اسلامی از دوران انقلاب تاکنون نام برد و گفت: ولایت‌فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب اسلامی و مظهر انسجام و وحدت ملی در همه برهه‌ها و عرصه‌ها است.

سردار محمدی‌اصل به درس‌های عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: امروز هر کدام از دختران دانش‌آموز رسالت زینبی برعهده دارند و باید همانند حضرت فاطمه زهرا (س) تمام وجودشان را وقف حمایت از ولایت کنند تا بتوانند در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفای نقش کنند.

وی در پایان سخنان خود به وظیفه نوجوانان در برهه فعلی نیز اشاره کرد و گفت: تحصیل علم و دانش همراه با کار و کوشش جهت دستیابی به فناوری‌های متعدد نوین، رسالت دانش‌آموزان در فتح قله‌ها و خرمشهر‌های پیش‌رو است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه ثروت قارون بدون علم و دانش و معرفت فایده‌ای ندارد گفت: عبادت و بندگی در کنار خودسازی و تهذیب راه‌گشا است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با تمام وجود می‌خواهند عزت ما را بشکنند گفت: شهدا چراغ راه نسل جوان در تقویت غیرت و عزت آفرینی هستند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه ناامیدی عین کفر است به وصایای شهدا اشاره کرد و گفت: امروز سلاح دانش آموزان ما در جنگ نرم  بصیرت و حفظ حجاب است.

وی تصریح کرد: تنها با عزت و حفظ هویت می‌توان در بارب تهاجمات بی امان دشمنان ایستادگی کرد چرامه ترس دشمنان امروز از ایمان و هویت  جوانان ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها