حماس: قطعنامه مجمع عمومی علیه اسرائیل، یک پیروزی برای غزه است

یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک پیروزی برای نوار غزه ارزیابی کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ - 28October 2023

حماس: قطعنامه مجمع عمومی علیه اسرائیل، یک پیروزی برای غزه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از رهبران جنبش حماس در سخنانی تصویب قطعنامه ضد صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک پیروزی برای نوار غزه ارزیابی کرد.

غازی حمد از رهبران برجسته حماس در این باره اظهار داشت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل یک پیروزی برای غزه است و ما خواستار باز شدن گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم.

وی افزود: ما خواستار اجرای فوری تصمیم مجمع عمومی و ارسال سریع کمک به غزه هستیم.

وی گفت: قطع آب و سوخت غزه توسط رژیم اشغالگر، یک جنایت جنگی است.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: بار دیگر از کشور‌هایی که با رژیم اسرائیل روابط دارند می‌خواهیم که سفرای این رژیم اشغالگر را اخراج کنند. ما خواستار اخراج سفرای اسرائیل از کشور‌های عربی و اسلامی هستیم و کشور‌های عربی و اسلامی باید بر منافع کشور‌های حامی تجاوز اسرائیل فشار بیاورند.

غاضی حمد درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه نیز تاکید کرد: ما آوارگی ملت فلسطین از غزه به سینای مصر را نخواهیم پذیرفت.

وی همچنین تصریح کرد: دولت آمریکا و کشور‌های غربی حامی تجاوز، شریک رژیم اشغالگر در جنگ غزه، بدنبال نسل کشی هستند.

این مقام حماس درباره تقلای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به نوار غزه نیز گفت: گردان‌های القسام با تلاش اسرائیل برای پیشروی مقابله کردند و خسارات سنگینی به صفوف آن وارد کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

این قطعنامه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دارند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبر‌ها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند. شرایط مردم غزه آنقدر وخیم است که حتی شبکه آمریکایی NBC نیز بامداد امروز (شنبه) به نقل از تیم خبری خود گزارش داد که وضعیت ساکنان غزه در زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفبار و وحشتناک است.

این شبکه آمریکایی به نقل از خبرنگاران مستقر خود در غزه اعلام کرد: وضع بسیار سخت و خطرناکی را تجربه می‌کنیم. در معرض بمباران بسیار سنگین هوایی و حملات خمپاره‌ای (صهیونیست‌ها) قرار داریم. مردم به هر اندازه بتوانند کشته‌ها و مجروحان خود را منتقل می‌کنند، اما آمبولانس‌ها قادر به خروج از مکان خود نیستند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار