عربستان عملیات زمینی رژیم اشغالگر را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای نگرانی شدید این کشور در خصوص تشدید تنش‌های نظامی از سوی رژیم صهیونیستی را اعلام، و تحرکات زمینی اشغالگران را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۲۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ - 28October 2023

عربستان عملیات زمینی رژیم اشغالگر را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز شنبه، ۲۸ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی شدید ریاض در خصوص تشدید تنش نظامی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و طی عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه را ابراز کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «الخلیج»، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: پادشاهی سعودی با هر گونه عملیات زمینی انجام شده توسط اسرائیل را محکوم و تقبیح می‌کند؛ زیرا این عملیات موجب تهدید جان غیرنظامیان فلسطینی شده است.

ریاض در ادامه این بیانیه تاکید کرد: ما از سازمان‌های امدادی می‌خواهیم تا بدون هیچ مانعی کمک‌های فوری را به غیرنظامیان در نوار غزه برسانند.

وزارت خارجه سعودی در بخش دیگری از این بیانیه، در خصوص «خطر تداوم تجاوزات آشکار و غیرقابل توجیه اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که نقض قوانین بین‌المللی است» هشدار داد.

وزارت امورخارجه مصر هم امروز با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت عدم پذیرش قطعنامه آتش‌بس بشردوستانه در فلسطین توسط تل‌آویو را به عهده رژیم صهیونیستی دانست و درخصوص پیامدهای انسانی و امنیتی حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته، جمعه قطعنامه‌ای را درباره غزه تصویب کرد و خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه شد. ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند؛ ۱۴ کشور مخالف آن بودند و ۴۵ کشور از رای دادن امتناع کردند. «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، کشورهای تصویب‌کننده قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه را به «نفرت‌پراکنی» متهم کرده و قاطعانه هرگونه درخواست در این باره را رد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار