معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:

فرهنگ‌سازی در مقوله پدافند غیرعامل امری اجتناب‌ناپذیر است

«حسنی» گفت: فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن بحث رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل باید تبدیل به یک فرهنگ و باور شود
کد خبر: ۶۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳ - 25October 2023

فرهنگ‌سازی در مقوله پدافند غیرعامل امری اجتناب‌ناپذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام «محمد سبحان حسنی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام امروز چهارشنبه در آیین زنگ پدافند غیرعامل، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در مقوله پدافند غیرعامل امری اجتناب‌ناپذیر است و روز‌به‌روز رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل و تکمیل زیرساخت‌های این حوزه بیشتر احساس می‌شود.

وی در ادامه افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر‌مسلحانه و غیر‌نظامی برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدات با اولویت مراکز حساس و حیاتی کشور است.

حسنی تاکید کرد: به هر میزان اقدامات ما در حوزه پدافند غیرعامل از سطح بالاتری برخوردار باشد سطح بازدارندگی در برابر تهاجمات دشمن نیز بالاتر می‌رود و هر قدر برنامه‌ریزی و تکمیل زیرساخت‌های پدافند و پدافند غیرعامل بهتر باشد تهاجم برای دشمن هزینه‌بر است و ما در این مواقع فرصت بیشتری برای مدیریت بحران داریم.

وی با تاکید بر رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در تمامی ادارات به ویژه مراکز حساس و حیاتی، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل برای کشور‌هایی که بیش از سایر کشورها مورد هجوم هستند ضرورت دارد.

معاون استاندار ایلام با تاکید بر فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن بحث رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل، عنوان کرد: پدافند غیرعامل باید تبدیل به یک فرهنگ و باور شود.

حسنی با اشاره به ساخت و ساز‌ها و ضرورت رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و ساختن یک حصار امن توسط پدافند غیرعامل، گفت: رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در تمامی ساخت و ساز‌ها الزامی و ضروری است چراکه هر قدر آمادگی ما در این حوزه کمتر باشد به طور طبیعی ضربه‌پذیری ما نیز بیشتر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ اشاره کرد و گفت: در آن سال میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن و عراق نبردی رخ داد که در آن مقطع ۴۰۰ فروند هواپیما جنگی مصری آماده حمله به اسرائیل بودند، ژنرال‌های اسرائیلی که کار کشور تازه تأسیس خود را با بلند شدن هواپیماهای مصری تقریباً تمام شده می‌دیدند تصمیم به نابودی جنگنده‌های مصری قبل از بلند شدن گرفتند، نیروی هوایی اسرائیل طی عملیاتی با حمله‌ای غافلگیرانه به فرودگاه‌های نظامی مصر طی چند ساعت ۳۳۸ فروند از هواپیماهای جنگی مصر را منهدم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار