در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران: تعمیق انقلاب اسلامی با راهبرد وحدت‌آفرین شهید شوشتری/ این شهید والامقام در عرصه وحدت صاحب ایده بود

سردار اشعری گفت: شهید شوشتری در دورافتاده‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان با ایجاد وحدت و همدلی به انقلاب اسلامی و وفاداری ساکنان آن مناطق به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمق بخشید.
کد خبر: ۶۲۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ - 25October 2023

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) سپاه پاسداران: تعمیق انقلاب اسلامی راهبرد وحدت‌آفرین شهید «شوشتری»/ «وحدت، خدمت و امنیت» شعار اجلاسیه شهدای وحدتسردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای وحدت اظهار داشت: سردار شهید نورعلی شوشتری مرد زمان‌ها و مأموریت‌های سخت بود و از انجام مأموریت‌های دشوار، استقبال می‌کرد و آن‌ها را به شایستگی به سرانجام می‌رساند.

وی افزود: این فرمانده رشید سپاه اسلام برای تداوم خدمت، استان سیستان و بلوچستان را داوطلبانه انتخاب کرد چراکه به فضای آنجا آشنا بودو علی‌رغم حضور کوتاه‌مدت شهید در این استان که ختم به شهادتش شد اما تأثیرات و برکات زیادی به‌همراه داشت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: شهید شوشتری در دورافتاده‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان با ایجاد وحدت و همدلی به انقلاب اسلامی و وفاداری ساکنان آن مناطق به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمق بخشید.

اشعری گفت: نظام سلطه با طرح‌ریزی سیاست‌های تفرقه‌افکنانه به دنبال اجرای آن‌ها بود تا وحدت اقوام را در استان سیستان و بلوچستان هدف قرار دهد که سردار شهید نورعلی شوشتری با نثار خون خود این توطئه‌ دشمنان را ناکام گذاشت و مسیری را که ترسیم کرده بود پرفروغ‌تر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شخصیت ذوابعاد شهید شوشتری، می‌طلبد اندیشه این شهید والامقام در عرصه وحدت به خوبی تبیین شود چراکه این شهید والامقام در این عرصه صاحب ایده بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: خدمات این سردار شهید تنها محدود به استان سیستان و بلوچستان نبود بلکه در مناطقی چون آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط کشور که دارای بافت تلفیقی هستند حضور موثری داشت و مایه وحدت، همبستگی و همدلی ادیان بود؛ به‌عبارت دیگر شهید شوشتری در وحدت عملی پیشتاز بود.

اشعری تأکید کرد: دشمن باید بداند ایران اسلامی با وجود تنوع اقوام و مذهب در سایه هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا و تبعیت محض مردم، انقلاب اسلامی حرکت پرشتاب خود را در گام دوم انقلاب ادامه خواهد داد.

وی بیان داشت: اجلاسیه شهدای وحدت با محوریت سرداران شهید «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» و همچنین سایر شهدای وحدت پنجشنبه چهارم آبان در مجموعه فرهنگی آیه‌ها در مشهد برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران ادامه داد: بارزترین کارکرد وحدت، امنیت است؛ بر همین اساس در اجلاسیه شهدای وحدت «جایزه ویژه وحدت» پیش‌بینی شده که به سه نفر از کسانی که در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی تلاش‌های خالصانه و مؤثری در راه تقویت وحدت در استان‌های تلفیقی داشته‌اند، اهدا خواهد شد. اکران نمایش و اجرای سرودهای فاخر، دو پیوست دیگر اجلاس چهارم در حوزه فرهنگی است.

اشعری با اعلام شعار «وحدت، خدمت و امنیت» به‌عنوان شعار اجلاسیه شهدای وحدت، تصریح کرد: جایزه ویژه وحدت به‌صورت ملی اهدا می‌شود. فراخوان این جایزه از طریق دبیرخانه اجلاسیه شهدای وحدت به قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه اعلام شده و همه اقشار شامل برادران اهل سنت و شیعه که در راستای تقویت وحدت تلاش مجدانه داشته‌اند، می‌توانند در این حرکت فرهنگی شرکت کنند و برگزیدگان بعد از بررسی سوابق، مشخص و اسامی آن‌ها اعلام می‌شود.

وی ابراز داشت: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استانی از جمله اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان قدس رضوی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شهرداری مشهد، رده‌های سپاه و صداوسیمای خراسان رضوی؛ قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران را در برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت یاری کردند و به نوعی نسبت به سردار شهید شوشتری احساس دین دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در اجلاسیه شهدای وحدت علما، متنفذین و اقوام سراسر کشور حضور خواهند داشت که از اصحاب رسانه دعوت می‌شود با حضور تاثیرگذار خود در این اجلاسیه نسبت به انعکاس اخبار آن اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار