در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی؛

معاون اول رئیس‌جمهور عازم بلاروس شد

مخبر با دعوت رسمی نخست‌وزیر بلاروس صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی تهران را به مقصد مینسک ترک کرد.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ - 17October 2023

خبر عازم بلاروس شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور امروز (سه‌شنبه) و در سی‌امین سالگرد روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس به منظور دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات عالی رتبه بلاروس با بدرقه رسمی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا تهران را به مقصد مینسک ترک کرد.

وی پیش از عزیمت به بلاروس در جمع خبرنگاران پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران و امضای تفاهمنامه‌های جدید همکاری را از اهداف سفر به بلاروس برشمرد و تاکید کرد: موافقتنامه‌های بسیار خوب همکاری دو کشور در بخش‌های صنعت، کشاورزی، دارو، پزشکی، ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی، مباحث مالی، تسهیلات بانکی و مبادلات مالی با ارز‌های ملی دو کشور به امضا رسیده که باید هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره رویکرد جدید سیاست خارجی رئیس‌جمهور و موفقیت دولت سیزدهم در توسعه روابط با کشور‌های همسایه، اسلامی و منطقه‌ای و همچنین سی‌امین سالگرد روابط سیاسی دوکشور تصریح کرد: حجم تبادلات اقتصادی ایران و بلاروس همپای روابط سیاسی توسعه نیافته است که در این سفر به دنبال تعمیق و گسترش همکاری‌ها در همه حوزه‌ها با طرف بلاروسی هستیم.

دیدار با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس بلاروس و همچنین برگزاری جلسات گفتگو‌های دو جانبه میان هیأت‌های دو کشور و برخی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی و بلاروسی و بازدید از نمایشگاه‌ها و کارخانجات صنعتی در برنامه سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به مینسک قرار دارد.

مخبر را در این سفر وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها