ما متحدیم/ به‌مناسبت افتتاح اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی؛

هم‌عهدی دانش‌آموزان با شهدا

آیین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ - 15October 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین افتتاحیه اردو‌های بسیج دانش‌آموزی راهیان بهشت تحت عنوان «هم‌عهدی با شهدا» با حضور ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز بسیجی صبح امروز در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با حضور سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه تهران بزرگ و «علیرضا کریمیان» مدیرکل آموزش و پرورش تهران برگزار شد.

هم‌عهدی دانش‌آموزان با شهدا

کریمیان در این مراسم سرمایه اصلی نظام اسلامی را جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: امروز در منطقه شاهد تحولات بی نظیری هستیم که تا امروز جهان آن را تجربه نکرده است. اگر می‌بینیم رژیم کودک کش در موضع انفعال قرار گرفته و از محور مقاومت ضربه محکمی خورده به خاطر این است که مردم فلسطین از انقلاب اسلامی الگو گرفتند و پیروی کردند.

وی افزود: اگر فلسطینی‌ها در نسل‌های گذشته و پیش از آن در موضع مقاومت نبودند امروز به لطف خدا انقلاب اسلامی به عنوان الگو برای جهان اسلام و فلسطین چراغی روشن است.

هم‌عهدی دانش‌آموزان با شهدا

مدیر آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: اگر حماس و حزب الله مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و ابا و ترسی به خود راه نمی‌دهد، چون نگاهشان به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) است. الگوی آن‌ها شهدایی است که امروز مهمان آنان هستیم.

وی در ادامه گفت: آنان که در حوزه نظامی جنگ را به ۲ دسته نرم و سخت تقسیم کردند به این باور رسیده‌اند که قدرت نیز به دو گونه سخت و نرم وجود دارد. امروز باورها، آرمان‌ها و شهدا قدرت نرم ما هستند و تسلحیات نظامی قدرت سرد.

وی ادامه داد: این شهیدان نه فقط برای جوانان و نوجوانان بلکه برای تمام محور مقاومت الگو هستند؛ باید توجه داشت که روزی که به خاطر شرایط خیلی آمادگی دفاع از مرز‌ها را نداشتیم، جوانانی از کف مدرسه و محلات برای دفاع از ایران جانشان را کف دست گرفتند و جان فدا کردند که امروز شاهد تنومند شدن نهال سال ۵۷ هستیم.

هم‌عهدی دانش‌آموزان با شهدا

کریمیان در پایان گفت: انشالله رژیم صهیونیستی را شکست خواهیم داد و سرزمین فلسطین را از اشغال اشغالگران خارج می‌کنیم و نه فقط در منطقه و آسیا بلکه در جهان پرچم اسلام به اهتزاز درخواهد آمد.

در ادامه سردار حسن زاده نیز در صحبت‌هایی گفت: امروز شاهد برگزاری یکی از برنامه‌های محوری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت هستیم.

وی افزود: عهد امروز دانش‌آموزان این است که به بهترین شکل ممکن از دستاورد‌هایی که به برکت خون شهدا حاصل شده، حفاظت و پاسداری کنند؛ پس امروز عهد می‌بندیم که قدر این دستاورد‌ها را بدانیم و در راستای اعتلای ایران و انقلاب اسلامی بکوشیم.

در بخشی از مراسم نیز مادر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار