دیدار پادشاه اردن و محمود عباس با محوریت جنگ غزه

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن دیدار در امان، درباره سیاست رژیم صهیونیستی مبنی بر مجازات دسته جمعی ساکنان غزه هشدار دادند.
کد خبر: ۶۲۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ - 12October 2023

دیدار پادشاه اردن و محمود عباس با محوریت جنگ غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن دیدار در امان بر ضرورت توقف تشدید تنش‌های نظامی در نوار غزه و کرانه باختری تاکید کردند.

ملک عبدالله دوم و محمود عباس در این دیدار که در کاخ الحسینیه در امان برگزار شد، بر اهمیت باز کردن دالان‌های فوری بشردوستانه برای رساندن کمک‌های پزشکی و امدادی به نوار غزه و تأمین آب و برق و عدم ایجاد مانع در مسیر تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی برای ارائه خدمات بشردوستانه تضمین‌شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی تأکید کردند.

پادشاه اردن در این دیدار درباره اتخاذ سیاست مجازات دسته جمعی علیه ساکنان نوار غزه هشدار داد و بر لزوم احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه و عدم نقض قوانین بین المللی از طریق هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه تاکید کرد.

ملک عبدالله دوم خاطرنشان کرد که اردن با طرف‌های تأثیرگذار و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش‌های فشرده‌ای انجام می‌دهد تا اقدامات فوری بین‌المللی برای توقف تنش‌ها، محافظت از فلسطینی‌ها و جلوگیری از آوارگی آن‌ها را مورد بحث قرار دهد.

ملک عبدالله دوم و محمود عباس ضمن هشدار درباره تشدید بحران انسانی و افزایش و گسترش خشونت‌ها و عواقب ناگوار آن در سطح منطقه، بر اهمیت حفظ هماهنگی نزدیک با کشور‌های عربی و اتحاد عرب با هدف جلوگیری از وخامت اوضاع در غزه تأکید کردند.

پادشاه اردن در این دیدار بر حمایت کشورش از تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد و افزود که امان از هیچ تلاشی برای ایستادن در کنار برادران فلسطینی و ارائه و رساندن کمک‌های فوری بشردوستانه و پزشکی به غزه دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها