وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

افزایش جدی در صادرات غیرنفتی/ رکود ۱۰ ساله اقتصادی کشور شکست

مرتضوی با اشاره به رکود ۱۰ ساله‌ای که در کشور حاکم شده بود، گفت: این رکود شکسته و اکنون به رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی رسیدها‌یم.
کد خبر: ۶۲۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ - 12October 2023

افزایش جدی در صادرات غیرنفتی/ رکود ۱۰ ساله اقتصادی کشور شکستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهرستان بافق در آئین افتتاح طرح‌های سنگ آهن مرکزی ایران اظهار داشت: بعد از یک رکود حدود ۱۰ ساله و رشد اقتصادی صفر تا نیم درصد، به رشد شش درصدی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ رسیدیم و رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ به روایت بانک مرکزی بالغ بر ۶.۲ درصد بوده است.

مرتضوی بیان کرد: در بخش کشاورزی و مسکن با رکود بسیار بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها مواجه بودیم و رشد این بخش به ۱۶.۵ درصد رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد صادرات محصولات غیرنفتی نیز عنوان کرد: در این حوزه با افزایش جدی مواجه بوده ایم که این از الطاف الهی است.

وی با اشاره به طرح‌های متعددی که دولت به دنبال سفر‌های خود در مناطق مختلف کشور اجرا کرده است، اظهار داشت: طرح انتقال آب هم یکی از طرح‌های مهمی است که به دنبال این سفر‌ها در استان یزد ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار