مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل خبر داد؛

اهدای بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب به کانون‌های مساجد استان اردبیل

«آمون» گفت: از اول سال تاکنون در قالب طرح پالایش کتاب، بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب به کانون‌های مساجد اهدا کردیم که بخشی از آن نیز هدیه به افراد بوده است.
کد خبر: ۶۲۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ - 11October 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «مصطفی آمون» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل امروز (چهارشنبه) به مناسبت فرا رسیدن سالروز بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نقطه اتکا و در اصل روشنگر مسیر حرکت کانون‌های مساجد فرمایشات رهبری است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج، این کانون‌ها فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید».

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی و نقش رسانه گفت: دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با حضور ۱۵۰ نفر با هدف توانمندسازی اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان و تربیت مربی سواد رسانه‌ای با مدرسی اساتید استانی و ملی برگزار شد تا این مربیان جهت تبیین سواد رسانه‌ای در محلات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته تنها یک گروه سرود در استان اردبیل داشتیم و هم‌اکنون ۳۱ گروه سرود بچه‌های مسجد در نقاط مختلف استان تشکیل شده و فعال هستند، افزود: ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اقدام به اجرای سرود کردند.

آمون اظهار کرد: جهت ارتقای سطح این گروه‌های سرود، اولین دوره آموزش مقدماتی مربیگری و رهبری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان اردبیل با عنوان "هوای تازه" با حضور اساتید برتر کشوری برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل افزود: امسال پس از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل پایگاه‌های قرآنی، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد اقدام به تشکیل پایگاه‌های قرآنی در مساجد کرد که از جمله برنامه‌های آن برگزاری یک جلسه تلاوت مجلسی به همراه تفسیر و بیان قصص قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه‌ها به‌صورت هفتگی است.

آمون برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی برای نوجوانان و جوانان، طرح تلاوت نور و برپایی محافل انس با قرآن کریم در محلات و مساجد را از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های قرآنی برشمرد و گفت: تلاش می‌شود سطح کیفی و کمی برنامه‌های قرآنی در پایگاه‌های قرآنی افزایش و استعداد‌های قرآنی از بین نوجوانان و جوانان شناسایی و کشف شود.

وی با اشاره به طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: امسال اردوی هزار نفری دختران و پسران اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان در اردوگاه مقدس اردبیلی به‌مدت ۲ روز با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: با برگزاری شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» ۴۰۰ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد این استان به مرحله استانی راه یافته بودند و از این تعداد ۴۰ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله کشوری راه یافتند که امیدواریم این نفرات در مرحله کشوری نیز بدرخشند و مقام کسب کنند.

آمون بیان کرد: امسال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در قالب پالایش کتاب بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اهدا شد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده در استان، اضافه کرد: این طرح با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری اردبیل و با استفاده از مشاوران خبره با هدف رواج سبک زندگی ایرانی، اسلامی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در بیش از ۱۰۰ مسجد در مناطق مختلف استان در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به برگزاری ۷۵۸کلاس آموزشی مهارتی قرآن افزود: ۱۲۲۵۲ جلسه آموزشی قرآنی و درسی مهارتی در این راستا در کانون‌های مساجد برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار