در نشست با نخبگان، روسا و اساتید دانشگاه‌های مازندران عنوان شد؛

فرمانده نیروی انتظامی مازندران: تبیین فرصت‌ها و تهدید‌های ناشی از فناوری‌های نوظهور در امنیت ملی نقش مهمی دارد

سردار «مفخمی شهرستانی» گفت: تبیین فرصت‌ها و تهدید‌های ناشی از پیشرفت فناوری‌های نوظهور، اهمیت و جایگاه آن در امنیت و قدرت ملی کشور‌ها نقش بسزایی دارد.
کد خبر: ۶۲۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ - 11October 2023

فرمانده نیروی انتظامی مازندران: تبیین فرصت‌ها و تهدید‌های ناشی از فناوری‌های نوظهور در امنیت ملی نقش  مهمی داردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، در راستای اجرای برنامه‌های هفته انتظامی و برابر شعار «پلیس دانش بنیان، حرفه ای، روزآمد» نشست علمی با نخبگان، روسا و اساتید دانشگاه‌های استان مازندران با حضور سردار «حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی مازندران، سرهنگ «شریف پور» معاون هماهنگ کننده و اعضای هیت رئیسه استان، اعضای شورای پژوهش دفتر تحقیقات کاربردی، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی، روسای دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان دانشگاهی، روسای شرکت‌های دانش بنیان در سالن کنفرانس سردار شهید سلیمانی برگزار شد.

سردار مفخمی شهرستانی در این مراسم ضمن خیرمقدم و تبریک هفته انتظامی اظهار داشت: از سال ۱۳۷۰ تاکنون رویکرد تحقیقات و پژوهش به صورت جدی و مداوم به لحاظ سطح علمی و کاربردی از تحولات خوبی در پلیس برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: پلیس با بهره‌گیری از محققان و پژوهشگران باید به سمتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال ترسیم کرده و تاکید دارند، برود.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: همانطور که فرمانده کل فراجا در نشست با پژوهشگران دفاعی عنوان داشت، باید در تمامی عرصه‌ها به فناوری روز دست پیدا کنیم تا بتوانیم بر آسیب‌هایی که به سمت کشور و مردم وارد میشود تسلط داشته باشیم.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه باید با اشراف اطلاعاتی، نسبت به رفع معضلات و مشکلات اقدام شود، بیان داشت: ما نیز باید با بهرهمندی از اساتید و پژوهشگران در تولید علم و دانش در عرصه نظم و امنیت، هوشمند سازی پلیس و مسائل مرتبط با فناوری‌های نوین در حوزه امنیت با سرعت هرچه بیشتر حرکت کنیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه مهمترین تفاوت این فناوری با نوع ماقبل خود این است که فناوری‌های نوظهور دائماً در حال رشد بوده و وابستگی اجتناب ناپذیری با فناوری‌های پیشین دارند، افزود: از مهمترین مصادیق فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی است.

وی افزود: از آنجایی که دولت‌ها همواره به دنبال کسب و ارتقای قدرت و امنیت ملی خود بوده‌اند و در این مسیر با دیگر کنش‌گران در رقابت پایان‌ناپذیری قرار گرفته‌اند، تبیین فرصت‌ها و تهدید‌های ناشی از پیشرفت فناوری‌های نوظهور، اهمیت و جایگاه آن در امنیت و قدرت ملی کشور‌ها نقش بسزایی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه امروز بحث دانش بنیانی، حرفه‌ای گرایی و روزآمد بودن پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: نشست علمی امروز با جامعه نخبگی و خبرگی در ادامه همین رویکرد است.

سردار مفخمی شهرستانی، ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی و تعامل جامعه دانشگاهی و نخبگان با رویکرد علمی و فناوری به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار