۱۹ اثر نمایشی در سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری بازبینی می‌شود

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت درخواست شرکت ۱۹ اثر نمایشی در این دوره از جشنواره گفت: مراحل بازبینی آثار به ثبت رسیده از یکم تا سوم آبان‌ انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ - 11October 2023

۱۹ اثر نمایشی در سی و پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری بازبینی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، «پیام احمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۹ اثر شرکت‌کننده در جشنواره سی و پنجم مراحل نام‌نویسی خود را در درگاه جامع سایت ایران تئاتر از شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخشهر، فارسان و اردل انجام دادند.

وی از نمایش‌های «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی سروش ضیاء بروجنی، «حریر و ماهیگیر» به نویسندگی علی حاتمی و کارگردانی آزاده سعیدی و «مجلس سوگواری داریوس» به نویسندگی و کارگردانی محمدامین مهدیان دهکردی و «هشتک نه به طلاق» به نویسندگی سید مهرداد کاوسی حسینی و کارگردانی عاطفه امیرخانی به عنوان بخشی از آثار به ثبت رسیده برای شرکت در این دوره از جشنواره تئاتر استانی نام برد.

احمدی با اشاره به اینکه محمودرضا حقیقتی با نویسندگی و کارگردانی اثری به نام «عشق خاکستری» متقاضی حضور در جشنواره سی و پنجم است، یادآور شد: سارا شمس، جواد خاکسار حقانی و حسین مرادی هم به ترتیب به عنوان نویسندگان و کارگردانان نمایش‌های «هشت»، «سرنوشت...؟» و «حیاط پشتی» در این دوره از جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عاطفه امیرخانی که با کارگردانی نمایش هشتگ نه به طلاق، نام خود را در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی ثبت کرده است، کارگردانی اثر دیگری با نام «گهواره» به نویسندگی فرزاد صفدری را هم برای حضور در این جشنواره به عهده دارد.

وی یادآور شد: نمایش‌های «شهر شکلاتی» به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی رضا علوی اشکفتکی، «رحمت» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد حیدری، «سر بر شانه افسانه» به نویسندگی فرزاد کیانپور و کارگردانی سید محمدرضا حسینی کاجی و «عاشقانه، عامدانه، قاتلانه» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حسین وکیلی نیز از دیگر آثاری هستند که به نام هنرمندان استان در جشنواره سی و پنجم ثبت شدند.

احمدی نمایش «من هر وقت دیدمت داشتی میرفتی» را کاری مشترک از مهدی جعفری فارسانی و مریم سلیمانی بابادی برای حضور در جشنواره سی و پنجم بیان کرد و افزود: روح‌الله سمیع کارگردانی نمایشی با نام «خط استوا» نوشته جمال هاشمی را برای این دوره از جشنواره برعهده دارد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال و بختیاری از «شب‌های بارانی» به نویسندگی علیرضا حنیفی و کارگردانی زهرا طاهری، «باغ آرزوها» نوشته پرویز بشردوست و کارگردانی مرضیه نکویی شهرکی، «زاغ‌ها» نوشته میترا احمدی و کارگردانی علیرضا فرهنگ و «تکرار» نوشته جمشید خانیان و کارگردانی امیرمحمد اسدی به عنوان دیگر آثار به ثبت رسیده در درگاه جامع سایت ایران تئاتر برای شرکت در این دوره از جشنواره نام برد.

احمدی تصریح کرد: ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی برای شرکت در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان درج اطلاعات آن در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره و مهم‌ترین رویداد در حوزه تئاتر استان ۱۵ تا ۱۸ آبان امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار