شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسید

گزارش‌ها از فلسطین حاکی از آن است که شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسید.
کد خبر: ۶۲۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ - 10October 2023

شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده که ۲۶۰ نفر از آن‌ها کودک و ۲۳۰ نفر آن‌ها زن هستند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

در چهارمین روز از نبرد طوفان الاقصی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با بمباران مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. این در حالیست که تحلیلگران صهیونیست نسبت به احتمال طولانی شدن جنگ علیه نوار غزه و وقوع یک جنگ چندجانبه هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام پس از پایان اولتیماتوم داده‌شده به شهرک‌نشینان صهیونیست در عسقلان، حملات موشکی بی‌سابقه‌ای را به این شهرک صهیونیستی انجام داد و اعلام کرد که اگر اشغالگران سیاست آواره‌سازی غیرنظامیان فلسطینی را متوقف نکنند، موشک‌باران عسقلان تا اخراج کامل شهرک‌نشینان ادامه خواهد یافت و پس از اخراج آنان مقاومت به سراغ دیگر شهرک‌ها خواهد رفت.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که بر اثر حملات موشکی مقاومت به شهرک صهیونیستی عسقلان چندین صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

خبرگزاری سما اعلام کرد که در جریان این حملات سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خودرو‌های نظامی خود پیاده شده و در خیابان‌های عسقلان در حالت درازکش پناه گرفته‌اند.

پیشتر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود: تا ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی به ساکنان شهر عسقلان مهلت می‌دهیم تا آن را ترک کنند.

سخنگوی قسام بیان کرد: در واکنش به جنایت کوچاندن مردم ما از سوی دشمن و وادار کردن آن‌ها به خروج از منازلشان در برخی مناطق در غزه، ما به ساکنان شهر عسقلان اشغالی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی فرصت می‌دهیم تا از آنجا بروند.

منابع فلسطینی ساعاتی پیش با انتشار تصاویری از آغاز حملات موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان در پی پایان مهلت تعیین شده از سوی ابوعبیده سخنگوی قسام خبر داده بودند.

از سوی دیگر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق طی سخنانی درباره فلسطین اعلام کرد: مقاومت جبروت رژیم صهیونیستی را درهم شکست. وی از کشور‌های عربی و اسلامی به ویژه عربستان و ایران خواست که آب و غذا به غزه برسانند.

رهبر جریان صدر همچنین از مصر خواست که گذرگاه رفح را به روی کمک‌ها به غزه بگشاید. وی افزود: بازپس گیری قدس و اراضی اشغالی در فلسطین امانتی بر گردن ما است و برادران ما در غزه حماسه بی نظیر حتی بدون کمک خلق خواهند کرد.

مقتدی صدر از آمادگی برای تهیه آب و رساندن آن به غزه خبر داد و از حکام عرب به شدت انتقاد کرد. وی افزود: ننگ و عار بر کسانی که تماشاگر اوضاع غزه ماندند حتی زمانی که آب و غذا را به روی آن‌ها بستند. ما از موضع غرب ظالم در قبال غزه و حمایت از اسرائیل ابراز شگفتی نمی‌کنیم. ما منتظر سقوط بت آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی و پایان پیرخرفت بایدن هستیم.

همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی از طراحی تا اجرا به طور کامل به دست نیرو‌های مقاومت فلسطین انجام شده است.

وی افزود: حماس به اطلاع همه طرف‌هایی که درباره اسیران دشمن نزد مقاومت رایزنی کرده اند، رسانده که این پرونده قبل از پایان جنگ علیه غزه گشوده نخواهد شد و هرگز رخ نخواهد داد مگر طبق خواسته‌های مقاومت.

هنیه با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی از طراحی تا اجرا نبردی فلسطینی است در عین حال بر وجوب مشارکت امت اسلامی در این نبرد به ویژه نیرو‌های مقاومت تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین در غزه بار دیگر توان خود را در پایداری و جانفشانی در راه آزادی و کرامت خود به اثبات رساند.

هنیه گفت: ویرانی و وحشی گری که رژیم فاشیست صهیونیستی علیه ملت سرافزار ما در غزه انجام می‌دهد نمایانگر نتایجی است که ضربات قسام و گروه‌های مقاومت از ابتدای نبرد طوفان الاقصی وارد کرده اند.

وی افزود: اقدامات دشمن هرگز لکه شکست آنرا پاک نخواهد کرد. دشمن بهای سنگین جنایات و تروریسم خود را خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار