در دیدار آیت‌الله نوری همدانی؛

فرمانده فراجا: بی‌سابقه‌ترین همکاری ایران و عراق را در اربعین امسال شاهد بودیم

سردار رادان گفت: همکاری‌های بسیار خوبی از سوی عراق درخصوص زیارت اربعین صورت گرفت و بی‌سابقه‌ترین همکاری ایران و عراق را در اربعین امسال شاهد بودیم.
کد خبر: ۶۲۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ - 05October 2023

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: از جمله مأموریت‌های مهمی که در طی ماه‌های اخیر دنبال شد، موضوع اربعین حسینی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند این سفر، آسان، ارزان و ایمن برای زائران باشد.

سردار رادان افزود: موضوع گذرنامه‌ها از مشکلات هرساله زیارت اربعین بود که امسال بر اساس توافق با طرف عراقی مقرر شد «گذرنامه زیارت» با اعتبار پنج ساله صادر شود.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: اگر این کار انجام نمی‌شد، حدود دو میلیون زائر نیازمند گذرنامه بودند که در این فرصت اندک منتهی به اربعین مشکلاتی برای صدور گذرنامه پدید می‌آورد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در ایام اربعین ماندن زائران پشت مرزها بوده که درخصوص این موضوع با دیپلماسی نظامی که بین ایران و عراق صورت گرفت، تلاش شد تا در کمترین زمان ممکن تردد برای زائران صورت گیرد.

سردار رادان گفا: سامانه «سجاد» برای تبادل اطلاعات بین دو کشور راه‌اندازی شد و طرف عراقی پذیرفت تا اطلاعات خروجی ایران را مورد پذیرش خود قرار دهد و بر همان اساس عمل کند که این امر موجب کاهش معطلی زائران در عبور از مرزها شد.

فرمانده فراجا اظهار داشت: امسال چهار میلیون زائر اربعین حسینی از مرز عبور کردند و تصادفات در محورهای منتهی به مرزها نیز کاهش خوبی داشت و یکی از مأموریت‌های استثنایی ما در این ایام رقم خورد.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقدامات در زمینه اربعین حسینی تشکر کردند و ایشان از دولت عراق نیز برای میزبانی و همکاری با ایران نیز در سخنرانی خود تقدیر کردند.

سردار رادان تصریح کرد: امسال بی‌سابقه‌ترین همکاری از سوی عراقی‌ها برای مراسم اربعین را شاهد بودیم که یکی از زمان‌های استثنایی رقم خورد.

وی اظهار داشت: به همکاران خود گفتیم که هرچقدر بتوانیم توشه در ایام اربعین جمع کنیم، برای مأموریت‌های ما در طول سال اثربخش خواهد بود و تلاش شد تا به معنای واقعی در خدمت زائران باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همکاران ما مأموریت‌های مختلف تلاش شبانه‌روزی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی ما شرمنده آنان هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار