فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

کشف جرایم اقتصادی بیش از یک تریلیارد در چهارمحال و بختیاری

سردار «امان‌اللهی» گفت: ارزش ریالی جرایم اقتصادی کشف شده از دستگاه‌های مختلف استان مانند فروش خارج از شبکه، اختلاس و... که در شش ماهه ابتدایی امسال کشف شده است یک تریلیارد و ۴۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ - 04October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «منوچهر امان‌اللهی» فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد با بیان اینکه بروز هر ناهنجاری اجتماعی در جامعه عللی دارد که نیازمند بررسی هستند، اظهار داشت: عملکرد تمامی دستگاه‌ها در برقراری نظم و امنیت اجتماعی اثرگذار است بنابراین اگر یکی از حوزه‌ها کوتاهی داشته باشد نظم جامعه دچار اخلال خواهد شد.

وی افزود: شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گذار" انتخاب شده است و براساس آن لازم است شهروندان نیز نقش خود در اجرای قوانین را شناخته و به آن‌ها عمل کنند که این موضوع نیازمند ارائه آموزش به افراد جامعه است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی اجرای بالغ‌بر ۷۰ عنوان برنامه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در استان برنامه‌ریزی شده که غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیرو‌های مسلح، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست با اقشار اثرگذار، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و همکاران بازنشسته تنها بخشی از این ویژه‌برنامه‌ها محسوب می‌شوند.

سردار امان‌اللهی عنوان کرد: در هفته نیروی انتظامی مقرر است کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات حضور پیدا کرده و نسبت به اجرای اهداف آموزش همگانی اقدام کنند درحقیقت هدف اساسی که در این هفته دنبال می‌شود ارائه خدمات مضاعف به شهروندان و افزایش مشارکت آن‌ها در جهت ارتقای نظم و امنیت عمومی است.

وی با بیان اینکه در هفته نیروی انتظامی تجلیل از رانندگان برتر نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: متاسفانه طی شش ماهه ابتدایی امسال شاهد افزایش آمار تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری هستیم که بخش عمده این تصادفات به علت بی‌احتیاطی رانندگان و بی‌توجهی آن‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۴ هزار و ۹۰۰ پرونده در کلانتری‌های استان تشکیل شده و ۱۳۹ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند همچنین در این مدت ۲۸۵ هزار نفر به مراکز ارائه خدمات نیروی انتظامی اعم از گذرنامه، راهور و... مراجعه داشته‌اند.

سردار امان‌اللهی یادآور با اشاره به دستگیری ۲۰۷۴ قاچاقچی، توزیع‌کننده و خرده‌فروش موادمخدر در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری، یادآور شد: در همین مدت ۱۲۲۰ مورد دستگیری فرد معتاد و ۱۴۹۳ مورد دستگیری سارق نیز در استان انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و کشف و ضبط محموله‌های قاچاق در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده در شش ماه نخست سال جاری ۱۴۷ میلیارد تومان است.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: ارزش ریالی جرایم اقتصادی کشف شده از دستگاه‌های مختلف استان مانند فروش خارج از شبکه، اختلاس و... که در شش ماهه ابتدایی امسال کشف شده است یک تریلیارد و ۴۳۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

سردار امان‌اللهی از برقراری ۳۲۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۸۴۳۷ مورد بازرسی از اماکن استان صورت گرفته و در همین راستا ۲۲۳ مورد پلمپ و دستگیری ۶۵۰۵ نفر انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار