در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری: ادبیات داستانی ظرفیت بسیار مناسبی جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس است

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: ادبیات داستانی ظرفیت ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است چرا که ادبیات داستانی می‌تواند در قلب نفوذ پیدا کرده و ادراک عمیقی در مخاطب ایجاد کند.
کد خبر: ۶۲۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ - 04October 2023

ادبیات داستانی ظرفیت بسیار مناسبی جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران امروز بهتر از گذشته درحال انجام ماموریت خود است و برای آزادی‌خواهان جهان به ویژه کشور‌های اسلامی به الگوی مناسبی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۹ استکبار جهانی به رهبری رژیم بعث حمله خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، افزود: مهم‌ترین هدف دشمن از این اقدام حذف انقلاب و محصول آن یعنی جمهوری اسلامی بود چراکه انقلاب رژیم ستم‌شاهی را حذف و دست رژیم استکبار را از کشور کوتاه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس امت اسلامی ایران به مقابله با دشمن بعثی پرداختند و پس از هشت سال دشمن حتی موفق به تصرف یک وجب از خاک ایران نشد، امروز نیز انقلاب اسلامی در جایگاهی برتر از گذشته قرار گرفته است و ایفای نقش می‌کند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس موفق شد گروهک تروریستی داعش را نابود کند، عنوان کرد: این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است و زیبا‌هایی همچون ایثار، اخلاص، فداکاری، جهاد، شهادت و از خود گذشتگی در آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه ما انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که قلم و نوشتن یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان در انتقال این فرهنگ به کار برد، به ویژه ادبیات داستانی ظرفیت ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است چراکه ادبیات داستانی می‌تواند در قلب نفوذ پیدا کرده و ادراک عمیقی در مخاطب ایجاد کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: می‌توان از خاطرات نوجوانانی که در دفاع مقدس حضور داشتند و خانواده‌های شهدا استفاده شود و این خاطرات در قالب داستان به دیگران انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار