مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

جنگ تحمیلی برکات بسیاری داشت

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: خروجی و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس توانست در محور مقاومت و در مقابله با گروهک تروریستی داعش نیز تاثیرگذار باشد در حقیقت می‌توان گفت شهدایی مانند شهید حججی پرورش یافته فرهنگ دفاع مقدس بودند.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ - 01October 2023

جنگ تحمیلی برکات بسیاری داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امروز در آیین تجلیل از سربازان این اداره‌کل ضمن گرامیداشت روز سرباز، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «در طول دوران عمر و زندگی اوقات و فرصت‌هایی وجود دارد که انسان باید سعی کند خود را در معرض این فرصت‌ها قرار دهد و از آن‌ها حداکثر استفاده کند».

وی افزود: با توجه به حدیث پیامبر اکرم (ص) می‌توان گفت یکی از فرصت‌هایی که در اختیار انسان قرار می‌گیرد جوانی و خدمت سربازی است چراکه دوران سربازی می‌تواند در کامل شدن فرد از هر نظر موثر باشد و درحقیقت این دوران نوعی جهاد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوران دفاع مقدس نیز فرصتی بود که در اختیار نسل جوان قرار گرفت که سربازان جمهوری اسلامی ایران در این دوران ایفای نقش بسیاری داشتند و درحقیقت بسیاری از امور جنگ تحمیلی توسط سربازان مدیریت و انجام می‌شد چراکه درمیان این قشر مهم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری وجود داشت.

ذوالفقاری با بیان اینکه بیش از سه میلیون نفر سرباز در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، عنوان کرد: حدود ۶۰ هزار شهید از این قشر در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد و حدود ۱۴۰ هزار نفر نیز به جانبازی رسیدند که این موارد سندی بر نقش موثر سربازان در دوران دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران متفاوت از سایر جنگ‌های دنیا بود در واقع هدف اساسی جهان استکبار این بود که انقلاب ایران و جمهوری اسلامی که محصول این انقلاب بود را از میان بردارد همچنین قصد داشتند تمامیت ارضی ایران را مورد تهاجم قرار دهند، اما با جوانان و نوجوانان کشور با تمام قوا در برابر آن‌ها ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ کشور جهان به صورت مستقیم با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شدند و این اتفاق به این علت افتاد که انقلاب اسلامی رژیمی دست نشانده را در ایران کنار زد و قصد داشت از منابع و ثروت‌های کشور حفاظت و از آن‌ها در جهت رفاع حال مردم استفاده کند چراکه جمهوری اسلامی بر پایه مردمی بودن بنا شده است.

ذوالفقاری یادآور شد: امام خمینی (ره) که فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس بود بر قلب‌های ملت ایران نفوذ داشت و این موضوع نیز یکی از رموز موفقیت در جنگ تحمیلی محسوب می‌شود همچنین معنویت و ایمان به خدا، اعتقاد و باور رزمندگان به مسیری که انتخاب کرده‌اند در پیروزی ملت ایران در این دوران نقش پررنگی داشت.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی برکات بسیاری داشت، بیان کرد: خروجی و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس توانست در محور مقاومت و در مقابله با گروهک تروریستی داعش نیز تاثیرگذار باشد درحقیقت می‌توان گفت شهدایی مانند شهید حججی پرورش یافته فرهنگ دفاع مقدس بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری متذکر شد: امروز نیز اگر در تمامی عرصه‌های کشور از فرهنگ دفاع مقدس یعنی روحیه از خودگذشتگی، رشادت، استقامت، روحیه تلاش، ایمان و... استفاده شود موفقیت‌های بزرگی به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار