مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان:

جامعه دانشجویی باید ادامه‌دهنده راه پیشکسوتان دفاع مقدس باشند

«رستمی» با تأکید بر اینکه جامعه دانشجویی باید ادامه‌دهنده راه پیشکسوتان دفاع مقدس باشند، گفت: نسل جوان باید با واقعیات و رشادت‌های دوران دفاع مقدس و ظلم‌هایی که به کشورمان شده، آشنا شوند.
کد خبر: ۶۱۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 28September 2023

جامعه دانشجویی باید ادامه‌دهنده راه پیشکسوتان دفاع مقدس باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «توحید رستمی» مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای دانشجو که با محوریت تجلیل از فعالان فرهنگی، جهادگران و خادمان موکب‌های دانشجویی در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام به همه دانشجویان با تأکید بر اینکه جامعه دانشجویی باید ادامه‌دهنده راه پیشکسوتان دفاع مقدس باشند، اظهار داشت: نسل جوان باید با واقعیات و رشادت‌های دوران دفاع مقدس و ظلم‌هایی که به کشورمان شده، آشنا شوند. اگر جهاد تببین نباشد جای شهید و جلاد تغییر خواهد کرد که مصداق آن را در اغتشاشات سال گذشته دیدیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای نسل جدید ما برنامه دارد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید بیش از 50 هزار مستشار نظامی حکومت وقت را اداره می‌کردند که با پیروزی انقلاب همه این افراد از کشور خارج شدند و اکنون جوانان بومی توانمند به عرصه آمده که هر روز شاهد نقش‌آفرینی از آنان هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان در ادامه به برگزاری اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: اردوهای جهادی امسال با هدف خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار و رشد دانشجویان در این فضا و افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی میان مردم به ویژه روستانشینان در منطقه کرانی بیجار برگزار شد.

وی با ذکر اینکه دانشجویان با حضور در اردوهای جهادی عهد خدمت می‌توانند به نیروهایی در تراز انقلاب تبدیل شوند، عنوان کرد: در این اردوها دانشجویان نقطه‌ای کم‌برخوردار را انتخاب کرده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. کما اینکه دولت و نظام نسبت به مناطق محروم و مناطق اهل‌سنت به صورت ویژه کار کرده‌ است.

رستمی از حضور 200 نفر از دانشجویان خواهر و برادر در اردوهای جهادی عهدخدمت در استان خبر داد و بیان کرد: این دانشجویان در 5 عرصه آموزشی، عمرانی، دامپزشکی، پزشکی و دندانپزشکی به ارائه خدمات پرداخته و 340 دانش آموز منطقه کرانی بیجار، تحت پوشش قرار گرفتند.

وی از زیباسازی 14 مدرسه و ارائه خدمات دامپزشکی در 36 روستا و تزریق 42 هزار دُز واکسن تب برفکی به دام‌های سبک و سنگین در منطقه کرانی بیجار در قالب این اردوهای جهادی خبر داد و گفت: در طول این مدت 300 نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص و 280 نفر نیز توسط پزشک عمومی ویزیت و داروی رایگان گرفتند. خدمات بخش دندانپزشکی نیز از 21 مهر ماه اجرا می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان با اشاره به فعالیت 3 موکب دانشجویی در ایام اربعین حسینی بیان کرد: دانشجویان بسیجی همواره در عرصه‌های مختلف پای کار بوده و در خدمت‌رسانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها