نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

دفاع مقدس شاعران ما را در مسیر ایثار و حماسه قرار داد

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه دفاع مقدس شاعران ما را هم همچون اقشار دیگر ملت در مسیر ایثار و حماسه قرار داده است، گفت: جبهه هنرمندان با در نظر گرفتن مناسبت‌ها و حوادث گوناگون، اشعاری را که بتواند مردم را از آن آزمون و امتحان عبور بدهد بسرایند.
کد خبر: ۶۱۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ - 25September 2023

دفاع مقدس شاعران ما را در مسیر ایثار و حماسه قرار دادبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در محفل شعر رهروان حق با حضور جمعی از شعرای کانون‌های ادبی کتابخانه‌های عمومی استان همراه بود، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس سالروز حماسه‌ای است که زنان و مردان و نوجوانان خلق کرده و آفریدند و فصلی نورانی و طلایی در تاریخ این سرزمین در این مقطع هشت ساله دفاع مقدس تدوین شد که هیچگاه نه فراموش می‌شود و نه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، اگر ما به‌خوبی و با زبان هنر و ادبیات فاخر زیبایی‌های آن را روایت‌گری کنیم.

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: روایت جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها برای پشتیبانی از آن و چه در بازداشت‌گاه‌ها و بند‌های آزادگان در شهر‌های مختلف عراق، همه این‌ها افتخاراتی است که بچه‌های این مملکت در آن هشت سال آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بر هنر و هنرمندان حق دارد، عنوان کرد: اگر دفاع مقدس نبود خیلی از مسیر‌های ادبی و ادبیاتی ما شاید راه‌های دیگری می‌رفتند؛ دفاع مقدس شاعران ما را هم همچون اقشار دیگر ملت در مسیر ایثار و حماسه قرار داده است و همچنین ماجرای آخرالزمان که همه ما به برکت نفس، دعا و وجود حضرت مهدی (عج) زنده هستیم، اعتقاد ما در رابطه با وجود معصوم این است که این‌ها واسطه فیض الهی هستند.

وی با بیان اینکه اشعار این محفل آمیخته‌ای از ارزش انتظار و دفاع مقدس بود، ادامه داد: به کسانی که از ذوق شعری خود در مسیر بیهوده، ترویج باطل، اغوای مردم و ترویج فرهنگ فاسد استفاده می‌کنند باید گفت که مسیر اشتباه است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: شعرای ما باید نگاهشان این باشد که خدا بر آن‌ها منت دارد، این نگاه ارزشش از آن شعر و شاعری بیشتر است.

این مسئول خطاب به جمع حاضر گفت: از خدا بیشتر استطاعت بجوئید، در مسیر خدا و قرآن قدم بردارید، مناسبت‌ها خیلی مهم است، مثلا در ایامی که قرآن‌سوزی یا اغتشاشات صورت گرفته بلاغت و فصاحت و تولید آثار مهم است، هر شرایطی از شما میوه جدیدی می‌خواهد تا افکار عمومی و دل‌ها را در گذران آن مقطع یاری بدهد.

وی در پایان تاکید کرد: جبهه هنرمندان با در نظر گرفتن مناسبت‌ها و حوادث گوناگون، اشعاری را که بتواند مردم را از آن آزمون و امتحان عبور بدهد بسرایند و تولیدکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار