در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تایباد مطرح شد؛

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه: دشمن وحدت در مناطق تلفیقی را هدف قرار داده است/ استقلال، نفی سلطه و آزادی هزینه دارد

سردار «اشعری» گفت: دشمن به دنبال شکستن اتحاد مردم خصوصا در مناطق تلفیقی است، در حالی که ما در دفاع مقدس شهیدان بسیاری از اهل سنت، ارمنی‌ها و دیگر ادیان داشتیم که برای دفاع از کیان کشور به دل دشمن زدند. آنها با موضوع شیعه و سنی امنیت ملی را هدف گرفتند و برای این راهبرد خصمانه هزینه زیادی می‌کنند؛ امروز هر حرف ضد وحدت حرف دشمنان است.
کد خبر: ۶۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 23September 2023

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه: دشمن وحدت در مناطق تلفیقی را هدف قرار داده است/ استقلال، نفی سلطه و آزادی هزینه داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح شهرستان تایباد که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه عظمت دفاع مقدس مشخص شود باید نسبت به تاریخ ۲۰۰ ساله این کشور در دوران قاجار و پهلوی آگاهی داشته باشیم؛ روز‌های قبل از انقلاب جز شرمساری چیزی ندارد، شاهان بی‌لیاقت بخش‌هایی از سرزمین ما را به سادگی به اجنبی‌ها بخشیدند.

یک میلیمتر از خاک کشور را به دشمن ندادیم

وی افزود: مردم پس از انقلاب در جنگ هشت ساله حتی یک میلیمتر از خاک کشور به دشمن ندادند، دشمنان به دنبال این بودند که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هیچ حکومتی نتواند در ایران پابرجا بماند، اغتشاشات سال گذشته در همین راستا بود. آنقدر توطئه پشت توطئه ایجاد کنند که کشور نفس ایستادن نداشته باشد، ولی وقتی شکست خوردند سپاه پاسداران را عامل شکست خود معرفی کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: آن‌ها فکر می‌کردند جوانان ایران اسلامی را فریب می‌دهند، ولی نمی‌دانند ما با همین جوانان به جنگ آن‌ها خواهیم رفت.

اشعری ادامه داد: دفاع مقدس تنها نقطه‌ای در تاریخ است که شرق و غرب در مقابل یک کشور به توافق رسیدند و صدام جایگاه‌ای نداشت، جمهوری اسلامی از ۳۰ کشور اسیر گرفته بود؛ امروز وارد نظم نوین جهانی شدیم که گام دوم انقلاب را سرعت می‌بخشد.

افول ابرقدرت شرق و غرب را شاهدیم

وی با بیان اینکه افول ابرقدرت شرق و غرب را در این دوره شاهد خواهیم بود گفت: وقتی جنگی شروع می‌شود هدف تصرف خاک و تغییر خطوط مرزی است، ولی در جنگ تحمیلی هدف اسلام بود. چراکه اسلام شرق و غرب را به چالش کشیده بود. امروز دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی شعار‌های به ظاهر زیبایی سر می‌دهند که گوش جهانیان را کر کرده است، شعار آزادی کف خیابان می‌دهند، ولی بیشترین ظلم را به زنان، به ملت‌ها و به کشور‌ها کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان داشت: این اولین و آخرین توطئه دشمن نیست، از اول خلقت آفرینش همیشه دو جبهه حق و باطل بوده و خواهند بود، فکر نکنیم اگر دست از انقلاب خود برداریم، آن‌ها دست از اسلام برمی‌دارند. در جریان جنگ تحمیلی حتی اسرائیل در شلمچه برای صدام فعالیت می‌کرد چراکه ما شعار می‌دادیم راه قدس از کربلا می‌گذرد.

‌دشمنان در تمام توطئه‌ها علیه ایران شکست می‌خورند

اشعری عنوان داشت: بعد از جنگ کویت آن‌ها افغانستان مظلوم و عراق را اشغال کردند؛ در افغانستان مرتکب جنایت‌های زیادی شدند؛ در ایران کودتا کردند و شاه دست نشانده خود را برداشتند و دست نشانده‌ای دیگر برجای او نشاندند، ولی به انقلاب اسلامی که رسید آن‌ها را عقب راندیم و امروز دشمنان با این پیشینه توطئه می‌کنند و باز شکست می‌خورند، آن‌ها تا الان هر کاری خواستند کردند و هیچ عایدی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برخی به دنبال تجزیه‌طلبی هستند، امروز برخی از ناآگاهان حرف دشمن را تکرار می‌کنند، اگر آزادی ترویج بی‌بندوباری نیست چرا نبی مکرم اسلام (ص) آنقدر رنج کشید؟ فرق علی (ع) در محراب شکافته شد؟ سر حسین (ع) در کربلا از بدن قطع شد؟ آن‌هایی که هم‌صدا با دشمن هستند آیا نمی‌دانند که این مردم ۴۴ سال است همراه انقلاب هستند؟ نمی‌دانند تمام اپوزیسیون خارج‌نشین هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند؟ در این انقلاب دو عامل مهم نقش داشته است، قائمه انقلاب امامین انقلاب است و قاعده آن مردمی هستند که علی‌رغم همه مشکلاتی که داشته و داریم از این انقلاب دفاع کردند.

استقلال، نفی سلطه و آزادی هزینه می‌خواهد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه استقلال، نفی سلطه و آزادی هزینه می‌خواهد و ما این هزینه را تا الان پرداخت کرده‌ایم و برای دفاع از اسلام هزینه خواهیم کرد، ابراز داشت: اگر از خانواده شهدا و ایثارگران غفلت کنیم به عذاب الهی دچار خواهیم شد، خانواده‌های شهدا چراغ این مملکت هستند. ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کمر دشمن را شکستند و تاریخ دوباره نشان خواهد داد که فرزندان روح الله (ره) و سید علی ذره‌ای از اهداف خود در مقابل دشمن کوتاه نخواهند آمد.

سردار اشعری تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی دست برتر را دارد و تمام گزینه‌های روی میز آن‌ها بی‌اثر شده است، روزی که ایران پایگاه آمریکا را زد پیغام دادند که بس کنید اشتباه کردیم. امروز خودشان اعلام می‌کنند ما از فضای اثرگذاری تحریم گذشتیم. امروز نگرانی آن‌ها از پیشرفت‌های نظامی ایران و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس است و اگر درست نتوانیم دفاع مقدس را تبیین کنیم، آن‌ها با دروغ تاریخ را تحریف می‌کنند همانطور که امروز بعد از یک سال کارشناسان آن‌ها اعتراف می‌کنند که سال قبل مجبور شدند که دروغ بگویند.

وحدت شیعه و سنی را دشمن هدف گرفته است

وی گفت: دشمن به دنبال شکستن اتحاد مردم خصوصا در مناطق تلفیقی است، در حالی که ما در دفاع مقدس شهیدان بسیاری از اهل سنت، ارمنی‌ها و دیگر ادیان داشتیم که برای دفاع از کیان کشور به دل دشمن زدند. آن‌ها با موضوع شیعه و سنی امنیت ملی را هدف گرفتند و برای این راهبرد خصمانه هزینه زیادی می‌کنند؛ امروز هر حرف ضد وحدت حرف دشمنان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها