استاندار چهارمحال و بختیاری:

دانش‌آموزان آینده‌سازان جمهوری اسلامی ایران هستند

«حیدری» با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در حفاظت از انقلاب اسلامی ایران وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دادند امروز نیز نسل جوان وظایفی برعهده دارند که باید آن‌ها را شناسایی کرده و به آن‌ها عمل کنند.
کد خبر: ۶۱۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ - 23September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری امروز در آیین نمادین استانی بازگشایی مدارس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: سال ۱۳۵۹ در چنین ایامی که دانش‌آموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده بودند دشمنان بعثی به جمهوری اسلامی ایران حمله کردند.

وی افزود: دانش‌آموزان بسیاری با هجوم دشمن بعثی به ایران اسلامی احساس مسئولیت کرده و برای حفظ و حراست از میهن خود به سمت جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و در این مسیر نیز تعداد بسیاری از آن‌ها شهید، جانباز یا اسیر شدند و لازم است از این دانش‌آموزان غیور و با غیرت یاد کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوران دفاع مقدس دستاورد‌های بسیاری به همراه داشت که یکی از آن‌ها شکوفایی استعداد جوانان بود یعنی در دوران جنگ تحمیلی جوانان بسیاری وجود داشتند که با وجود سن کم، اما به درجه فرماندهی رسیده و با تمام توان خود در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند.

حیدری عنوان کرد: با مطالعه تاریخ ۲۰۰ ساله ایران متوجه می‌شویم که هر زمان دشمن به کشور حمله کرده بخش مهمی از آن را تصاحب کرده است، اما تنها جنگی که دشمن حتی به یک وجب از خاک ایران دست پیدا نکرد دفاع مقدس بود چراکه رزمندگان ایرانی با تمام توان از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی کشور یکی دیگر از دستاورد‌های دفاع مقدس است، اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تاکنون بار‌ها از روی میز بودن گزینه نظامی صحبت کرده‌اند، اما شاهد هستیم که هیچگاه جرات عملی کردن این تهدید را ندارند چراکه در دوران دفاع مقدس با شکست سختی مواجه شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس در حفاظت از انقلاب اسلامی ایران وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دادند امروز نیز نسل جوان وظایفی برعهده دارند که باید آن‌ها را شناسایی کرده و به آن‌ها عمل کنند.

حیدری یادآور شد: تقویت و توسعه علم و دانش در کشور یکی از وظایف مهمی است که امروز برعهده دانش‌آموزان و نسل جوان کشور قرار دارد چراکه نسل جوان مهم‌ترین سرمایه کشور است البته دولت نیز وظایفی برعهده دارد که باید به آن‌ها عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت خود را به کار گرفته تا دانش‌آموزان را از اصالت، هویت و معنویت دور کنند درحالیکه نسل جوان امروز الگو‌های بزرگی همچون شهیدان دارند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار