مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی جهادگران در خراسان جنوبی

«هنری» گفت: مهرماه امسال همایش سالانه شکوه هجرت همزمان با اختتامیه ملی جهادگران برگزار می شود که تجلیل از جهادگران نمونه بخشی از این همایش خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ - 21September 2023

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی جهادگران در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز(پنجشنبه) در نشست صمیمی با مسئولان قرارگاه و شوراهای جهادی استان با استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به آخرین وضعیت گروه‌های جهادی در استان، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ هزار گروه جهادی در سامانه ملی اطلس جهادی ثبت شده‌اند.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین این گروه‌ها و سیاست‌گذاری کلی فعالیت‌های جهادی در قالب مجمع جهادگران استان و شوراهای جهادی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد، بیان داشت: قرارگاه‌های عملیات جهادی سال گذشته تشکیل و در شهرستان‌ها هم قرارگاه‌های محلی، منطقه‌ای و پهنه‌ای را شکل داده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از راه‌اندازی پویش کتابخوانی به منظور بازخوانی کتاب «دوباره فردوس» در استان خبر داد و گفت: این پویش را برگزار کردیم که مردم و مسئولان با مفاهیم ارزشمندی که در مدیریت جهادی و بحران کارساز و اثربخش است، آشنا شوند.

هنری با بیان اینکه دبیرخانه دائمی «جهاد مقدس» در استان راه‌اندازی شده است، مطرح کرد: مهرماه امسال همایش سالانه شکوه هجرت همزمان با اختتامیه ملی جهادگران برگزار می شود که تجلیل از جهادگران نمونه بخشی از این همایش خواهد بود.

وی بر تعیین رابط دستگاه‌های اجرایی و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: گروه‌های تخصصی در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت‌ها در حوزه جهادی احصا شده و در آینده به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ارسال ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره جهادگران استان خبر داد و افزود: جشنواره جهادگران در سه بخش هنری، ادبی و تخصصی پیش‌بینی شد که عرصه‌های آن شامل عمران و محرومیت‌زدایی، سبک زندگی جهادی، بهداشت و سلامت، علمی و دانش‌بنیان، آموزش تحصیلی، جهاد تبیین، جهاد خدمت و خدمت مؤمنانه، ویروس منحوس کرونا، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری، امیدآفرینی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها