مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

امروز مجاهدت در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی «جهاد تبیین دفاع مقدس» است

سرهنگ پاسدار سلامی گفت: امروز مجاهدت در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی و نبرد شناختی و رسانه‌ای جهاد تبیین دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۱۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ - 20September 2023

امروز مجاهدت در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی «جهاد تبیین دفاع مقدس» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در آستانه چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس، مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با حضور حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم در استان مازندران همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور «سید محممود حسینی پور» استاندار مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه فقیه در استان مازندران، سردار سرتیپ پاسدار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غدیر در شمال کشور، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» فرمانده انتظامی استان مازندران، امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، حجت الاسلام «جعفر رعایتی» مسئول امور روحانیون ستاد کل سپاه پاسداران، «محمد کریمی» دادستان مرکز استان مازندران، «روح الله سلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، حجت الاسلام «یدالله غلامی» رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مازندران، جانشین مدیرکل اطلاعات استان مازندران، سرهنگ «سید احمد مهدی‌نژاد» فرمانده گروه پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر، رئیس شورای شهر ساری، شهردار ساری، نیرو‌های نظامی، انتظامی، مدیران کل، امیران، سرداران و فرماندهان دفاع مقدس، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همسران پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت انقلاب و ارزش‌های انقلابی ملت بزرگ ایران است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقامی است که جان‌های پاک خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب و کشور فدا کردند تا امنیت و آسایش و اقتدار امروز ما در سایه فداکاری آن‌ها شکل بگیرد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت مجاهدان فداکاری است که در اوج قله‌های ایثار و فداکاری برای ملت ایران و اسلام و انقلاب ایستادگی و مقاومت کردند و یک عزت بزرگ تاریخی را برای این کشور به ثبت رساندند.

سرهنگ پاسدار سلامی ادامه داد: هفته دفاع مقدس هفته پیروزی ملت ایران اسلامی و رزمندگان اسلام در مقابل نظام سلطه  است و آنچه که ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز کرده است اتحاد و وحدت آحاد ملت بوده که در سایه ایمان به خدا و در معنویت این اتحاد و برادری شکل گرفت.

این مسئول بیان کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در مقابل نظام سلطه با دستان خالی ایستادگی کرده‌اند، زیرا وحدت داشتند و به کار خود ایمان داشته‌اند و دفاع مقدس را مجاهدت در راه خدا می‌دانستند.

وی با بیان اینکه پیروزی عظیم تاریخی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، تصریح کرد: استان مازندران استان پرافتخاری در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه مردم فداکار این استان مجاهدت‌های بزرگی را در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ثبت رساندند، اذعان داشت: رزمندگان مازندران در قالب ۱۲ یگان نظامی مجاهدت‌ها و فتوحات و پیروزی‌های بزرگی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

سرهنگ پاسدار سلامی گفت: نیرو‌های مردمی. سپاه و بسیج و لشکر پرآوازه ۲۵ کربلا میدان‌دار بسیاری از عملیات‌ها  دوران دفاع مقدس بود که نمونه‌هایی از آن را در والفجر ۸ و  کربلای ۵ شنیده‌اسد.

این مسئول یادآور شد: ارتشیان قهرمان استان مازندران نیز در یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی از جمله لشکر ۳۰ گرگان در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و تقدیم بیش از ۲۰ شهید خلبان این استان و دو هزار و ۸۰۰ شهید ارتشی این استان نمادی از تلاش و مجاهدت و فداکاری ارتشیان مازندرانی در دوران دفاع مقدس بود.

این مسئول اذعان داشت: سنگرسازان بی‌سنگر جهاد در دوران دفاع مقدس همواره پیشمرگ رزمندگان اسلام و مدافعین اسلام بودند و در تیررس دشمنان مهندسی رزمی دفاع مقدس را جهادی و انقلابی دنبال کردند و بیش از ۱۶۰ شهید استان مازندران را تقدیم انقلاب کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مردم ما در دوران دفاع مقدس در عرصه و میدان بودند و ستاد پشتیبانی جنگ از دستگاه‌های مختلف گرفته تا محلات مختلف حمایت و پشتیبانی ملت ایران را در دفاع مقدس داشت، اذعان داشت: دستگاه‌هایی همانند آموزش و پرورش با بیش از ۲ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در صف اول مجاهدت قرار داشتند.

به گفته سرهنگ پاسدار سلامی، همه ملت دست به دست هم دادیم تا مجاهدت بزرگ ایران در تاریخ به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه با همت مردم بزرگ و انقلابی ۲ هزار واحد مسکونی در سوسنگرد بازسازی شد، افزود: همچنین ۵۵ هزار مردم جنگ زده با همت مردم این استان اسکان داده شدند و مهمان نوازی کردیم که گوشه‌ای از مجاهدت و همت مردم این استان به شمار می‌آید.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه در ادامه مجاهدتی که در جبهه‌ها انجام دادیم، امروز دشمن در قالب جنگ ترکیبی باور‌ها و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است و مجاهدت در سنگر مقابله با جنگ ترکیبی و نبرد شناختی و رسانه‌ای جهاد تبیین دفاع مقدس است.

این مسئوا اضافه کرد: هر رزمنده دوران دفاع مقدس امروز باید مروج ارزش‌های دفاع مقدس در بین نسل جوان باشد.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از دو هزار زن ایثارگر، فداکار و رزمنده و پشتیبانی کننده جنگ داریم، خاطرنشان کرد: امسال دشمن توطئه بر علیه کانون خانواده و زنان به راه انداخته شده است از این رو محور تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت، زنان پیشکسوتان دفاع مقدس از دیروز تا امروز بوده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از این آئین به عنوان آغازین مراسم هفته دفاع مقدس یاد کرد و گفت: ان شالله با همت مسئولین و مردم استان مازندران باشکوهترین هفته دفاع مقدس را در استان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار