مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

امروز هر پیشکسوت جهاد و مقاومت نماد ارزشی جامعه خود است

سردار «ظفری» با بیان اینکه امروز هر پیشکسوت نماد ارزشی جامعه خود است، گفت: یک پیشکسوت باید با منشور اخلاق، دین مداری و تقویت نظام دینی از شان خود و انقلاب دفاع کند.
کد خبر: ۶۱۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ - 20September 2023

امروز هر پیشکسوت جهاد و مقاومت نماد ارزشی جامعه خود استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (چهارشنبه) در مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز»، اظهار داشت: دغدغه‌مندترین مردم تو این جمع هستند چه کسانی که جان خود را فدا کردند و چه کسانی که امروز تلاش می‌کنند شخصیت و آبروی مردم حفظ شود.

وی افزود: در طلیعه بزرگداشت هفته دفاع مقدس هستیم، گرچه در استان همدان در یک و نیم سال اخیر با همت تمام مسئولان در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان حرکات زیربنایی بزرگی در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: کاش می‌شد دست یکایک شما و چادر خواهران عفیف را بوسید خصوصا قشر جوان حاضر در این جمع که امروز در یک پیوستگی با نسل گذشته، پیشکسوت دیروز و امروز همگان حضور دارند.

وی خطاب با بانوان حاضر در جمع گفت: چادر شما به عنوان تبرک است زیرا کسی که حدود الهی را رعایت می‌کند علاوه براینکه شان دینی را حفظ می‌کند یک جهاد هم انجام می‌دهد.

سردار ظفری با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب به پیشکسوتان گفت: این که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواهند قبل از هفته دفاع مقدس با پیشکسوتان دیدار کنند نشان از اهمیت ایشان به این قشر دارد و این خیلی معنی دارد، یک روز پیشکسوت در خط جبهه‌ها می‌جنگید و امروز پیشکسوت در دل جامعه است.

وی اضافه کرد: پیشکسوت به آن آزاده عزیزی می‌گویند که وقتی خبرنگار از او می‌خواهد که خبر سلامتی را به خانواده بدهد حاضر نمی‌شود با خبرنگار نامحرم صحبت کند، پیشکسوت کسی است که وقتی هم که شهید می‌شود در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد اگر پیکرم به وطن برگشت دست من را از تابوت بیرون بگذارید تا همه بدانند دست خالی دارم می‌روم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید براینکه باید راهی که انتخاب کردیم ادامه دهیم، گفت: امروز نیز می‌توان در عرصه جهاد و مقاومت گام برداشت، اگر استاد دانشگاه متوجه شود که تعدادی دانشجوی جوان به آن سپرده‌اند که باید به او مهارت‌های تخصصی آموزش دهد او شهید زنده است. اگر معلم یا کشاورزی برای رزق حلال تلاش کند او هم شهید زنده است و آن زمان جامعه توحیدی می‌شود.

وی یاداور شد: اگر می‌خواهیم حکومت جهانی تشکیل دهیم باید دل جهانی داشته باشیم و واقعیت‌ها را بگوییم. واقعیت این است که یک مسیر و سیر صعودی فرهنگی را طی می‌کنیم؛ مسئولان نیز به فرهنگ توجه دارند و یک قلیان فرهنگی در جامعه در حال شکل گیری است.

سردار ظفری با بیان اینکه همه باید برای تشکیل حکومت جهانی بسیج شویم، گفت: بچه‌های انقلاب نباید به راحتی کنار بکشند، امروز قهر بچه‌های انقلاب یعنی تضعیف انقلاب که باید این را مراقبت کنیم. نگوییم دیروز کارمان را انجام دادیم و امروز وظیفه‌ای نداریم. همه باید به تشکیل حکومت جهانی فکر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هر پیشکسوت نماد ارزشی جامعه خود است، متذکر شد: یک پیشکسوت باید با منشور اخلاق، دین مداری و تقویت نظام دینی از شان خود و انقلاب دفاع کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار