مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان خبر داد؛

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان

سرهنگ «آزادی» گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با فراوانی دو هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح استان همدان طی هفته دفاع مقدس در استان همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ - 19September 2023

برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط استاندار همدان اظهار داشت: در این راستا نیز در شهرستان‌ها جلسات ستادی به ریاست فرمانداران برگزار شده است. 

وی با اشاره به اینکه به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای هفته دفاع مقدس گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه با فراوانی دو هزار و ۷۰۰ برنامه در سطح استان همدان طی این هفته برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان شعار هفته دفاع مقدس امسال را «ما متحدیم» عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تقارن هفته وحدت با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفته و برنامه‌ها در سطح مساجد و محلات سراسر استان برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: با اشاره به اینکه امسال دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود هفته دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

آزادی با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمایش «فصل شیدایی» گفت: در این برنامه شاهد استقبال ۱۵۰ هزار نفری بودیم که این امر نشان می‌دهد که هر کجا برنامه خوبی اجرا شود، استقبال مردم نیز از آن مطلوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ۲۹ شهریور برنامه‌ها به صورت رسمی آغاز خواهد شد، گفت: در اولین روز برنامه تجلیل از پیشکسوتان افتخار آفرین دفاع مقدس و مقاومت را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه افزود: روز (پنجشنبه) ۳۰ شهریور گرامیداشت مقام شهدا، روز (جمعه) 31 شهریور که آغاز رسمی هفته دفاع است رژه سراسری خواهد بود، همچنین سرکشی از خانواده این عزیزان با همکاری همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی در تشریح برنامه‌های روز (شنبه) یکم مهر، افزود: عنوان این روز «ولایت مداری، جوانان، علم و دانش پژوهی» است در این روز با توجه به نقش ویژه‌ای که پایگاه سوم شکاری شهید «محمد نوژه» در عملیات «کمان ۹۹» در یکم مهر سال ۱۳۵۹ داشته، برنامه ویژه‌ای برای آن پیش بینی شده است.

آزادی به تشریح برنامه‌های روز (یکشنبه) دوم مهر پرداخت و عنوان کرد: عنوان این روز «زنان، خانواده و سلامت» است که به همین منظور برنامه‌ای برای شهدای سلامتی که در دوران کرونا جان فشانی کردند برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان در تشریح برنامه‌های روز (دوشنبه) سوم مهر، گفت: عنوان این روز «شهیدان، جانبازان، آزادگان، صداقت و قهرآفرینی» است که به صورت نمادین روز ایثار و تجلیل از خانواده شهدا نام گذاری شده است، اما به دلیل اینکه سرکشی از همه خانواده‌های معظم شهدا برای کنگره پیش بینی شده بیش از سه هزار سرکشی از خانواده معظم شهدا در ایام هفته دفاع مقدس هدف گذاری شده است که در این برنامه نشان «سرو» نیز به خانواده‌های آنها اهدا خواهد شد.

وی به برنامه‌های روز (سه‌شنبه) چهارم مهر پرداخت و خاطر نشان کرد: این روز با نام «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف» نام گذاری شده که برنامه‌های متنوعی برای آن پیش‌بینی شده است.

آزادی با عنوان اینکه روز (چهارشنبه) پنجم مهر را «وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی» نام گذاری شده است، یادآور شد: در این روز به تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان پرداخته خواهد شد.

وی عنوان روز ششم این هفته را «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت عشایر و روستاییان برشمرد» و گفت: در این روز تبیین نقش نیروهای مسلح و اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس را خواهیم داشت.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان برنامه آخرین روز این هفته را تشریح کرد و متذکر شد: این روز با نام «فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان» است که استان همدان با توجه به برگزاری اجلاسیه و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس در تیرماه امسال در همایش تجلیل از فرماندهان و مدیران دفاع مقدس را داشته است؛ البته در این روز نیز برنامه‌های خاصی برای این بزرگواران پیش بینی شده است.

وی در ادامه به شاخص ترین برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: در روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح با مدیریت سپاه انصارالحسین (ع) در مرکز استان و پنج شهرستان برگزار خواهد شد. دومین برنامه بزرگداشت عملیات غرور آفرین «کمان ۹۹» در یکم مهرماه در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان با میزبانی پایگاه سوم شهید نوژه خواهد بود.

آزادی سومین برنامه را مراسم غبار روبی از مزار شهدا که در ۲۱۰ نقطه از استان، در روز ششم مهرماه عنوان کرد و ادامه داد: دیگر برنامه بازدید رایگان عموم مردم از موزه دفاع مقدس در یکم مهرماه بیان است.

وی به برگزاری جشنواره «افتخار من» به منظور ارتباط بین نسلهای امروز و گذشته اشاره کرد و گفت: این مهم از طریق جمع آوری خاطرات رزمندگان توسط فرهنگیان و دانش آموزان در دو هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان خواهد بود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ادامه به سایر برنامه‌هایی که در این حوزه برگزار خواهند شد پرداخت و افزود: رونمایی از پنج جلد کتاب مرتبط با حوزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، پویش نذر خون به نیابت از حاج حسین همدانی و توزیع بیش از ۱۵ هزار کمک مومنانه از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس افتتاح یادمان پنج شهید گمنام و خوشنام الوند را خواهیم داشت، متذکر شد: این یادمان آماده بهره برداری است و در آینده این یادمان به عنوان یک پایگاه فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت، همچنین یادمان شهدای مفقود الاثر برای اولین بار در همدان ساخته خواهد شد چرا که ۴۳۴ شهید استان همدان مفقود الاثر هستند. همچنین یادمان بمباران انبار نفت همدان نیز در استان همدان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار