مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

واقعیت‌ها و ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شود/تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان همدان

سردار «ظفری» با تاکید بر اینکه در حوزه واقعیت‌ها و ناگفته‌های دفاع مقدس ورود پیدا کنید، گفت: انجمن خبرنگاران و مطبوعات را در راستای بیان حقایق دفاع مقدس تشکیل دهید.
کد خبر: ۶۱۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ - 19September 2023

واقعیت‌ها و ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شود/تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس، ولایت را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: باید همگان به عنوان یک باور قلبی از خدا بخواهیم که مملکت، انقلاب و این نظام شهید پرور را بدون ولایت نگذارد.

وی با تاکید براینکه باید مفهوم دفاع مقدس را به شکل حقیقی متوجه شویم، گفت: مفاهیم عمیق دفاع مقدس را کمتر متوجه می‌شویم چون سرگرم موضوعات روزمره هستیم. وقتی امام خمینی (ره) جنگ را یک نعمت عنوان کردند؛ آیا رزمندگان و افراد تاثیرگذار در این بخش این نعمت را کشف و بررسی کردند و توانستند جامعه را در این زمینه آگاه سازند؟

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: چون به این مسائل نمی‌پردازیم ابهاماتی در جامعه به وجود می‌آید و ممکن است حقیقت دفاع مقدس را نیز زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای دفاع مقدس، قدرت بازدارندگی است که نیاز به بازخوانی و بحث دارد، افزود: قدرت بازدارندگی صرفا به معنای  قدرت موشک نیست. اینکه مباحث شهید و شهادت در مجالس ما بیان می‌شود یعنی قدرت بازدارندگی، اینکه هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد جمهوری اسلامی در آن وزن دارد یعنی قدرت بازدارندگی، اگر جمهوری اسلامی نباشد همه وزن‌های دنیا بی‌وزن می‌شوند.

سردار ظفری خاطرنشان کرد:  به خاطر خدا، شهید و شهادت در حوزه امنیت ملی ناگفته‌های دفاع مقدس را بازگو کنید، تفاوت حوزه امنیت ملی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را با سایر کشورها بیان کنید، چرا که امروز حوزه امنیت انقلاب اسلامی کل دنیاست‌.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما در حال جهانی شدن است، گفت: اسلام و اسلام حقیقی خورشیدش طلوع کرده است و نمی‌شود با ابرو باد جلوی این خورشید را بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تاکید بر اینکه در حوزه واقعیت‌ها و ناگفته‌های دفاع مقدس ورود پیدا کنید، گفت: انجمن خبرنگاران و مطبوعات را در راستای بیان حقایق دفاع مقدس تشکیل دهید. جایی که واقعیت‌های دفاع مقدس بیان شود دیگر حرفی برای حزب و چپ و راست باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی و همه شهدای ما فدای تشکیل حکومت جهانی شدند، تصریح کرد: حکومت جهانی، نگاه جهانی می‌خواهد که برای رسیدن به این دیدگاه نباید گرفتار بعضی حواشی شویم.

سردار ظفری با تاکید براینکه باید دفاع مقدس را بشناسیم و صاحب قدرت تحلیل باشیم، اضافه کرد: باید بتوانیم دفاع مقدس را تحلیل و آن را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت از همه دوران انقلاب اسلامی با شعار «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» گفت: پیشکسوت دوران دفاع مقدس در کنار کسی که در حوزه خبرنگاری و ارزشی دفاع مقدس دارد فعالیت می‌کند همه به نوعی یک پیشکسوت هستند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه در راستای ارج نهادن به جامعه زنان، ۵۰۰ هزار از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: ببینید دفاع مقدس چقدر با ارزش است و بانوان جامعه در نگاه رهبر ما اینقدر با کرامت هستند که در این مراسم از این تعداد بانو تجلیل می‌شود.

سردار ظفری اضافه کرد: سهم استان همدان از این تعداد ۲۲ هزار نفر است، البته در این روز ۳ هزار نفر به صورت نمادین تجلیل می‌شوند. در مرکز استان نیز این مراسم با حضور ۵۵۰ پیشکسوت در سالن شهدای استانداری همدان برگزار می‌شود.

وی گفتمان‌سازی را یکی از ویژگی‌های جوامع دانست و گفت: مراسم تجلیل از پیشکسوتان تجلی نسل گذشته انقلاب با نسل جوان است، تمرین واگذاری امور به نسل جوان است که در امورات مختلف دارند در حال فعالیت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نقطه در کشور دیدار وبیناری با رهبر انقلاب خواهند داشت، تصریح کرد: این حضور گسترده یعنی جامعه دارای پویایی است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، متذکر شد: با توجه به برگزاری کنگره شهدا، امسال سال خاصی برای مردم همدان بود. حدود یک هزارو هشتصد یادواره شهید نیز در این راستا در سطح استان برگزار شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار