مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در سمنان

«مطهری» گفت: همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» در 8 شهرستان سمنان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ - 17September 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ار زش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: شهدا و رزمندگان برای دفاع از اسلام، انقلاب و کشور بهترین هایشان را پای کار آوردند و بهترین‌هایشان را برای دفاع مقدس گذاشتند، اکنون نیز وظیفه همه است که به بهترین شکل در خدمت هفته دفاع مقدس باشند.

وی گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس به این دلیل است که تمام ظالمان علم، اقتصاد و فرهنگ، جهان با تمام توان نظامی، رسانه ای و دیپلماسی و اقتصادی به میدان آمدند و دست به دست هم دادند تا این مردم و نظام و انقلاب را نابود کنند، ولی ملت غیور ایران و سربازان امام خمینی (ره) در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و آن‌ها را شکست دادند.

سردار مطهری ادامه داد: ما در هشت سال جنگ تحمیلی با کشور‌های مختلفی مقابله کردیم که به لحاظ تجهیزاتی بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات را در اختیار داشتند، اما ما با دستان خالی، ولی تکیه بر نیروی ایمان آن‌ها را شکست دادیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس از استان‌های سرآمد است ادامه داد: استان سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود و نقش آن در جنگ تحمیلی بی‌بدیل بود.

وی گفت: ما دامنه‌های سختی‌ها را پشت سر گذاشتیم تا خرمشهر‌هایی را فتح کنیم و همچنین خرمشهر‌هایی در پیش رو داریم که این ملت نشان داده همه را فتح خواهد کرد و پرچم لااله الا الله را بر ققل رفیع جهان به اهتزار در خواهد آورد.

مطهری در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» است که چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۹ در مرکز استان با سخنرانی زنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش همزمان در مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها، ادارات و نهادها، پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج  با حضور پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان ادامه داد: در سطح استان مسئولیت ستادی سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» با شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مشارکت مؤثر فرماندهان نظامی و مدیران استانی است و در شهرستان‌ها شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه ناحیه و مشارکت مؤثر مسئولان ادارات و نهاد‌های مرتبط است.

وی ابراز داشت: این مراسم با حضور پیشکسوتان، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهداء دوران دفاع مقدس و همچنین خانواده معظم شهداء، رزمندگان و جانبازان مدافع حرم (جبهه مقاومت) و فعالان نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت با پیش‌بینی ۵۰ درصد پیشکسوتان زن و ۵۰ درصد پیشکسوتان مرد برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در خصوص برنامه‌های این اداره کل در بزرگداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هشت شب برنامه زنده سیمای استان در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس، ساخت و تولید برنامه کوتاه تلویزیونی ۱۰ قسمتی با عنوان «ماه نشان» با موضوع خاطرات ناب پیشکسوتان و رزمندگان استان، چاپ و انتشار ۶۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی تا پایان سال جاری، معرفی کتاب دفاع مقدس در فضای مجازی، آغاز تولید نمایش صحنه‌ای با مشارکت حوزه هنری، تولید نقاشی پرتره شهید محب شاهدین در سبک هایپررئال، تولید تابلو‌های خوشنویسی، بازدید قشر‌های مختلف از مرکز موزه دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

مطهری یادآور شد:  موزه‌های دفاع مقدس باید در این راستا پیش‌بینی‌های لازم محتوایی را داشته باشند.

وی در خصوص برنامه «به دنبال ستاره ها» ویژه دانش آموزان دوره دوم دبستان گفت: نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند اقدام‌های حماسی، محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس هستند که برنامه به دنبال ستاره ها به صورت نمایشی در هفته دفاع مقدس  ویژه  دانش آموزان دوره  دوم دبستان پیش‌بینی شده و در صورت حمایت و پشتیبانی، برای تمام طول سال این برنامه قابل برنامه‌ریزی است.

وی اضافه شد: برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های فرهنگی، شب شعر و خاطره، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی، برگزاری محافل خاطره گویی، برگزاری کارگاه‌های آموزش روایتگری، برپایی ایستگاه صلواتی در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، برگزاری نشست های تخصصی دفاع مقدس و مقاومت، قصه گویی دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان، عطر افشانی گلزار شهدا و... از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سمنان است.

برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ۲۹ شهریور در استان سمنان

برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ۲۹ شهریور در استان سمنان

برگزاری همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ۲۹ شهریور در استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار