مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

قرارگاره رسانه‌ای خراسان رضوی باید محور انسجام‌بخشی دستگاه‌ها باشد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: قرارگاه رسانه‌ای استان باید ضمن آسیب‌شناسی و ارائه طرح‌های مقابله به مثل، برای ید واحده شدن محور انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها شود.
کد خبر: ۶۱۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ - 13September 2023

قرارگاره رسانه‌ای خراسان رضوی باید محور انسجام‌بخشی دستگاه‌ها باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نشست هم‌اندیشی با هدف بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت رسانه در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و اعضای قرارگاه رسانه‌ای استان و هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی امروز در اداره‌کل صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: جهاد و دفاع و حضور توأم با استقامت و صبر و انجام وظیفه و تکلیف در راه آرمان‌ها و ارزش‌های دینی که میراث اولیای دین و انبیاست در بستر زمان جاری بوده و هست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیت خالصانه، شناخت دشمن و نقش‌آفرینی با حداکثر جِد و جهد را از ویژگی‌های مهم حرکت جهادی می‌دانند، افزود: تمام عرصه‌های زندگی می‌تواند توأم با جهاد باشد؛ بر همین اساس دامنه جهاد بسیار گسترده است.

این مسئول ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ و تفکر جهادی است تا روح امید و پویایی به جامعه ببخشد و موجب انسجام عمومی و اتحاد ملی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اگرچه هفته دفاع مقدس محدود به زمان است اما پرچم جهاد، مقاومت و شهادت سال‌ها برافراشته مانده و پرداختن به این مضامین مقطعی نیست بلکه باید با هدف‌گذاری صحیح این روند در بستر زمان جریان داشته باشد و هرکس در جغرافیای مسئولیتی خود باید نسبت به پاسداشت حماسه دفاع مقدس اهتمام داشته باشد.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: هفته دفاع مقدس تجربه سنواتی شده و بحمدالله امسال نیز در جای‌جای استان دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار گرامی داشته می‌شود.

وی تأکید کرد: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید جهت‌گیری‌ها به‌گونه‌ای باشد که در عرصه رسانه و فضای مجازی حضور موثری داشت تا دستاوردهای دفاع مقدس با بهره‌گیری از تکنولوژی روز به نحو شایسته‌ای برای نسل جوان تبیین شود.

این مسئول یادآور شد: باید اقداماتی که حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در سطح استان تدبیر می‌شود برای کودک و نوجوانان جاذبه داشته و دارای پیام باشد و اثرگذار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است تا به هویت نوجوانان و جوانان خدشه وارد کند؛ بر همین اساس باید برای خنثی کردن این توطئه‌ دشمن با برنامه‌ریزی و متناسب با نیاز جامعه هدف حرکت کرد. 

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از دغدغه‌های رسانه‌ای صاحب‌نظران عرصه دفاع مقدس باید در چارچوب قرارگاه رسانه‌ای استان تبدیل به برنامه شود و جهت اجرا در دستور کار قرار گیرد.

وی ابراز داشت: قرارگاه رسانه‌ای استان باید ضمن آسیب‌شناسی و ارائه طرح‌های مقابله به مثل، برای ید واحده شدن محور انسجام‌بخشی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها شود.

در این نشست اعضا ضمن بیان دغدغه‌های خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه رسانه، به بیان راهکارهای تخصصی جهت بهره‌مندی از ظرفیت رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها