نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری:

هدایتگری رهبری آگاه می‌تواند زمینه‌ساز تحول شود

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اسلام برای تصحیح کردن راه و ایجاد تحول در زندگی بشر آمده به ارکان تحول اشاره کرد و گفت: اولین رکن تحول در جامعه وجود رهبر آگاه است. هدایتگری رهبری آگاه می‌تواند زمینه ساز تحول شود.
کد خبر: ۶۱۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ - 13September 2023

نایب رئیس مجلس خبرگان: تحول فردی زمینه ساز تحول اجتماعی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم روضه ایام پایانی ماه صفر به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم اربعین اظهار داشت: در اربعین تنوع جمعیت را که می‌بینید متوجه می‌‎شوید مراسم اربعین منحصر به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه حضور پیروان دیگر ادیان هم در این مراسم قابل مشاهده است.

وی با اشاره به بخشی از نامه حضرت سیدالشهدا خطاب به بزرگان اهل بصره، ادامه داد: بعد از کوفه در آن زمان بصره پر اهمیت‌ترین منطقه بود و نامه حضرت بیانگر هدفش یعنی ایجاد تحول در جامعه اسلامی بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه عاشورا در واقع زمینه ساز تحول در جامعه بود، خاطر نشان کرد: اساسا تحول به معنای تغییر و دگرگونی است. این از سنت‌های الهی است. یعنی هیچ چیز سرجای خودش باقی نمی‌ماند؛ لذا غیر دعای حلول سال یکی از صفات خدای متعال محول است.

وی افزود: در تناسب این موضوع عرض کنم که رهبر انقلاب فرمودند: تحول، سنت الهی در زندگی بشر است که باید از آن استقبال کرد و باید تحول را مدیریت کرد تا به پیشرفت بیانجامد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام برای تصحیح کردن راه و ایجاد تحول در زندگی بشر آمده به ارکان تحول اشاره کرد و گفت: اولین رکن تحول در جامه وجود رهبر آگاه است. هدایتگری رهبری آگاه می‌تواند زمینه ساز تحول شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رکن دوم وجود و همراهی مردم است. ممکن است رهبر باشد، اما مردم همراه نباشند و مانند خانه نشینی حضرت علی (ع) شود، همراهی نکردن مردم باعث خانه نشینی علی (ع) شد.

این مسئول رکن سوم را همراهی نخبگان، فرهیختگان و خواص جامعه دانست و در بیان رکن آخر بر وجود انگیزه در مردمی که اعلام همراهی می‌کنند، تاکید کرد.

وی افزود: بعضی‌ها اول راه هستند، اما جلوتر نمی‌آیند، بعضی‌ها هم تا وسط راه همراه هستند، اما از آنجا جلوتر نمی‌آیند، بعضی هم استقامت کنندگان هستند که در برابر تمام مشکلات ایستاده‌اند و استقامت کردند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در انقلاب اسلامی هم همین طور بود؛ امام خمینی (ره) از تنهایی و غربت درآمد و آن روزی که امام تنها بود شهدای موتلفه کنار امام را گرفتند و ایشان را از تنهایی در آوردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها