یادداشت/ عباسعلی کدخدایی

دیداری با مردمان ایران‌شهر

کدخدایی با نگارش یادداشتی به استقبال بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» رفت.
کد خبر: ۶۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ - 11September 2023

دیداری با مردمان ایران‌شهرگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ «عباسعلی کدخدایی» عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان؛ امروز دیداری صورت گرفت متفاوت، دیدار یک ایران‌شهری با همشهریان خود، دیداری از سر عشق و شور، دیدار یاران قدیم ایران‌شهر با یکدیگر. دیدار مردم غیور و با محبت ایران‌شهر بزرگ سیستان و بلوچستان با رهبری از جنس خود و از شهر خود؛ رهبری که خود با کوله‌باری از تجربه شصت‌ساله در دوره تبعید، شناخت کافی از منطقه دارد و البته علاقه‌ای فراوان به سرزمین آفتاب. سیستا‌ن و بلوچستان سرزمین اوست، سرزمینی که مبارزه از آنجا آغاز شد. او در آنجا زندگی کرده و با ایران‌شهریان همشهری شده است، او آنجا را می‌شناسد، مردمش را و اقتضائات سیستان و بلوچستان را، به همین خاطر از مشکلات آنجا می‌گوید و از تنبلی‌ها هم، از کار‌های که انجام شده و آنچه باید انجام شود. از عشق مردمی خونگرم می‌گوید و علاقه آن‌ها به کشور. او هم از وحدت ملی سخن می‌گوید و هم از امنیت ملی و از ضرورت حفظ وحدت ملی تا حفظ امنیت ملی، دو راهبرد اساسی و همیشگی ایران اسلامی. از دشمنی آمریکا و حمله به نقاط ضعف که چندان هم موفق نیستند و زهی خیال باطل.

ماموریتی برای بحران

امروز از ماموریت برای ایجاد بحران سخن گفته شد و اینکه در راه مقابله با آن، شرط اول قدم مراقب بودن است و البته جمع بودن حواس که راه را خطا نرویم. حق را با باطل اشتباه نکنیم و دچار خواب و خواب‌آلودگی نشویم؛ و صد البته که معیار تشخیص حق از باطل، وجود گرامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و راهی است که او و یارانش طی کرده‌اند، از این رو همراهی با ایشان پیروی از حق است و سرپیچی از آن پیروی از باطل؛ و به همین دلیل راه امام (ره) نیز شاخص حق و باطل است و وحدت ملی و امنیت ملی ابزار نیل به پیروزی.

او که خود با همین مردمان ایران‌شهر زیست مشترک داشته است تکیه بر مردم و پشتیبانی مردم از مسولان را مصداق آورد، و از مردم خونگرم سیستان و بلوچستان گفت که شناسنامه درخشان منطقه در مبارزه با منافقین، شرکت در دفاع مقدس، و مشارکت در برقراری امنیت بوده و هستند و تقدیم شهدای گرانقدر شیعه و سنی که خود گواهی است صادق بر این راه.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار