مدیر موسسه روایت سیره شهدا:

قیام ۱۷ شهریور شور و شوق شهادت را در مردم چند برابر کرد

حجت الاسلام «جوشقانیان» گفت: وقایعی مانند ۱۷ شهریور و ۱۹ دی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، شور و اشتیاق شهادت را در مردم مضاعف کرد.
کد خبر: ۶۱۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ - 08September 2023

قیام ۱۷ شهریور شور و شوق شهادت را در مردم چند برابر کرد

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» مدیر موسسه روایت سیره شهدا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز قم در مصلای قدس اظهار داشت: وقایعی مانند ۱۷ شهریور و ۱۹ دی که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، شور و اشتیاق شهادت را در مردم مضاعف کرد.

مدیر موسسه سیره شهدا با بیان اینکه رژیم پهلوی برای کشتار مردم در جمعه خونین به طور مستقیم از آمریکا و نظام سلطه دستور گرفته بود گفت: فکر می‌کردند، با کشتن مردم می‌توانند، آتش انقلاب را مهار کنند، در حالیکه انقلاب تازه شعله گرفته بود، طولی نکشید تا بهمن ۵۷ که حضرت امام (ره) ولایت حق را تثبیت کردند.

جوشقانیان با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی به دست حضرت امام این اَبر مرد جبهه توحید، جان جانان که آنچه خوبان همه دارند، او یکجا داشت به پیروزی رسید، گفت: حضرت امام به عنوان بهترین فارغ‌التحصیل مکتب عاشورا، انسان‌های سترگی را پرورش داد.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اکنون انقلاب اسلامی به قله نزدیک شده است گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی در مکتب عاشورا، این همه فتوحات را برای کشور رقم زده، ولی برخی هنوز نمی‌توانند این موفقیت‌ها را درک کنند، اما این توفیق‌ها برای دنیا روشن و واضح است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا افزود: وقتی فاطمه عماد مغنیه در فرودگاه دمشق به شهید حاج قاسم سلیمانی زنگ می‌زند و می‌گوید عمو به بغداد نروید، نقشه قتل شما را دارند، همین جمله کوتاه چند جلد کتاب، تفسیر و تبیین و تشریح در خود دارد.

جوشقانیان گفت: شهید می‌داند باید به مقتل برود چون، تاثیرش، از زبان و سخن گفتن بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها