گذری بر زندگینامه شهید «قاسم جهاندیده»

«قاسم جهاندیده» در سال ۱۳۴۳ در شهرستان نقده به دنیا آمد و در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۲ در جاده سردشت به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۱۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۱ - 09September 2023

گذری بر زندگینامه شهید «قاسم جهاندیده»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «قاسم جهاندیده» در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای متدین و انقلابی در شهرستان نقده به دنیا آمد و با گذران دوران کودکی راهی مکتب علم شد و تا سوم راهنمایی به ادامه تحصیل پرداخت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و شعله ور شدن آتش فتنه در منطقه این فرزند انقلاب با جان و دل صرفا به خاطر حفظ دستاورد‌های انقلاب دست از تحصیل کشید و از سال ۵۷ فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

با شروع ۸ سال دفاع مقدس قاسم جهاندیده در لبیک به فرمان حضرت امام (ره) در جبهه حضور یافت و در صف مبارزان درآمد.

وی به ورزش اهمیت بسیاری می‌داد، بدنسازی کار می‌کرد و می‌گفت باید در مقابل دشمن قوای جسمی خود را بالا ببریم.

وقتی که به منزل می‌آمد و وقت نماز می‌شد در خانه نماز جماعت برپا می‌کرد و خودش پیشنماز می‌شد و اعضای خانواده در پشت سر او به نماز می‌ایستادند، حتی پدرش نیز اصرار داشت او پیشنماز باشد.

هنگامی که به ماموریت اعزام می‌شد یا از جبهه به خانه بر می‌گشت چهره اش نورانیت خاصی پیدا می‌کرد. قاسم عشق ویژه‌ای به حضور در جبهه‌ها داشت. او چنان با شور و شوق از رزمندگان در جبهه حرف می‌زد که انسان را دگرگون می‌ساخت.

وی هیچ هراسی در این راه پر فراز و نشیب نداشت و همیشه به آن‌هایی که از جبهه می‌ترسیدند انرژی مثبت می‌داد و می‌گفت: «دعا کنید جانمان را در این راه مقدس فدا کنیم».

قاسم جهاندیده همیشه می‌گفت: ما نسل جوان باید با شهادت خود و سپر کردن سینه از مملکت خود دفاع کنیم و به نسل‌های بعد هم بیاموزیم که ما از جان خود می‌گذریم تا انقلاب زنده بماند.

وی در مورد جنگ و جبهه اعتقاد داشت ما باید در راه حراست از قرآن و دین اسلام گام برداریم، باید ثابت کنیم که معنی دین و اسلام چیست، نباید جبهه‌ها را خالی بگذاریم و کار‌هایی که لازم است باید برای پیروزی در مقابل دشمن انجام دهیم.

«قاسم جهاندیده» از رزمندگان گردان جندالله بود که در ۳۰/۳/۱۳۶۲ در جاده سردشت به کمین اشرار مسلح افتاده و در این درگیری بر اثر اصابت گلوله به پشت به همراه تعدادی دیگر از همرزمانش به شهادت می‌رسد. او سه روز پس از شهادت در شهرستان نقده تشییع و تدفین می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها