دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها تا سرنگونی نتانیاهو

تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها شب گذشته وارد سی و چهارمین هفته خود شده است. موضوعی که با توجه به قرائن و شواهد موجود فقط با سرنگونی و برکناری «بنیامین نتانیاهو» از قدرت به پایان خود خواهد رسید.
کد خبر: ۶۱۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ - 27August 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: شب گذشته هم صد‌ها هزار نفر از صهیونیست‌ها و ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین برای سی و چهارمین هفته متوالی به خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی آمدند تا یک بار دیگر اعتراض و مخالفت شدید خودشان را با فعالیت‌ها و اقدامات بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی و تندرو او به نمایش بگذارند.

تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها تا زمان سرنگونی بنیامین نتانیاهو

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که پیش از انتخاب نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شده بود و هم اکنون نیز در آرشیو رسانه‌های این رژیم موجود است او قبل در جریان رقابت‌های انتخاباتی خود و پیش از اینکه به عنوان نخست وزیر این رژیم اشغالگر و نامشروع انتخاب شود وعده داده بود که دست به اصلاحات وسیع و گسترده قضائی خواهد زد. ضمن اینکه برخی از اعضای تندرو کابینه او نیز تلویحا خبر از افزایش شدت برخورد با مردم فلسطین داده بودند.

اما پس از تشکیل کابینه نتانیاهو و انتخاب او به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سرعت شاهد رادیکال شدن فعالیت‌ها و اقدامات دولت تازه روی کار آمده نتانیاهو بودیم و همین امر هم موجب شد تا از همان ابتدای کار خیلی سریع شاهد آغاز اعتراضات و مخالفت‌های صهیونیست‌ها و اقشار مختلف مردم «اسرائیل» با نتانیاهو باشیم. موضوعی که موجب شد وضعیت نه چندان باثبات رژیم صهیونیستی جای خود را به واضاع پیچیده، بحرانی و ملتهب امروز بدهد.

تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها تا زمان سرنگونی بنیامین نتانیاهو

موضوع مهم دیگر اصرار و پافشاری نتانیاهو به اجرای اصلاحات قضائی موردنظر خودش بود. زمانی هم این امر موجب افزایش شدید خشم و عصبانیت صهیونیست‌ها و مردم ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد که در کمال ناباوری مشاهد کردند نخست وزیر این رژیم بعد از گذشت ۳۰ هفته از آغاز اعتراضات و تظاهرات‌های مردمی سرانجام طرح اصلاحات قضائی مورد نظر نتانیاهو را تصویب کرد. در واقع این اقدام موجب شد تا صهیونیست‌ها بیشتر و گسترده‌تر از قبل به خیابان‌ها بازگردند.

حال اینکه اقشار مختلف صهیونیست‌ها پیش از تصویب طرح اصلاحات قضائی تهدید کرده بودند که در صورتی تصویب این طرح و لایحه دست از کار کشیده و اعتصابات و راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در سراسر سرزمین‌های اشغالی به راه خواهند انداخت. موضوعی که به وضوح مشاهده شد مردم سرزمین‌های اشغالی کوچکترین اهمیت و جایگاهی برای نخست وزیر خود ندارند.

تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها تا زمان سرنگونی بنیامین نتانیاهو

نکته جالب در این میان خشم عصبانیت شدید تمامی اقشار مختلف مردم ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین از اصرار نتانیاهو به اجرایی کردن این لایحه اصلاحات قضائی بود. این اعتراضات آنقدری وسیع و گسترده بود که پس از چند روز سرانجام نتانیاهو تسلیم شد و برای مدت یک سال اجرای این لایح اصلاحات قضائی را متوقف کرد. در واقع او برای کاهش فشار‌های مردم بر روی خود چاره‌ای نداشت جز اینکه به صورت موقت از اجرای این طرح خودداری کند تا بلکه بتواند راهی برای راضی کردن مردم و صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی پیدا کند.

اما همچنان شاهد هستیم که مردم صهیونیست ساکن سرزمین‌های اشغالی تظاهرات‌های هفتگی که شنبه‌های هرهفته برگزار می‌شود ادامه می‌دهند که این امر نشان از این موضوع دارد که موارد و میزان نارضایتی صهیونیست‌ها از بنیامین نتانیاهو بسیار فراتر از طرح اصلاحات قضائی است که با توقف آن نیز این تظاهرات‌ها متوقف نشده است.

تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها تا زمان سرنگونی بنیامین نتانیاهو

در پایان باید گفت بعد از گذشت سی و چهار هفته از آغاز اعتراضات صهیونیست‌ها به طرح اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو، این تظاهرات‌های هفتگی همچنان در شهر‌های اصلی مانند حیفا، رهووت، رامات گان، اشدود، بئرشبا، ایلات، نتانیا و بیت‌المقدس ادامه دارد و مشخص نیست چه زمانی متوقف شده و به پایان خواهند رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار