اسماعیلی:

در دولت انقلابی عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ را دنبال می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه سوگواره نوحه‌های نشسته شهرستان میناب گفت: تلاش خواهیم کرد در دولت انقلابی عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینه تحقق ببخشیم.
کد خبر: ۶۱۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ - 25August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، شامگاه امروز جمعه سوم شهریورماه با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران، یازدهمین سوگواره نوحه‌های نشسته شهرستان میناب در مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام کنار‌ترش برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی در این آیین، اظهارداشت: در طول تاریخ تلاش‌های زیادی شد تا جلوی گرایش مردم را به سید الشهدا علیه السلام بگیرند اما مردم سنت تاسوعا، عاشورا و اربعین را مانند جان شیرین خود پاس داشتند تا این مناسک باقی بماند چنانچه در دوره معاصر هم پهلوی اول تلاش کرد جلوی نشر معارف اهل‌بیت را بگیرد اما نهضت امام خمینی(ره) جلوی آن را گرفت.

وی افزود: روزگاری اجازه نمی‌دادند که مجالس ابی‌عبدالله علیه السلام در این سرزمین برگزار شود اما عشق و محبت به حسین بن علی علیه‌السلام تنها یک آیین دینی نیست بلکه ستون انسجام ملی و هويت ما ایرانی‌ها است و تک تک ما با این محبت به دنیا آمدیم با آن بزرگ شده‌ایم و با آن هم از دنیا خواهیم رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان‌ کرد: اربعین مسیری است که مردم برای رسیدن به امام، هزاران هزاران کیلومتر را طی می‌کنند تا خود را به کربلا برسانند و این معنای جهان آماده‌ی ظهور را بهتر به ما می‌فهماند.

محمد مهدی اسماعیلی، تصریح‌ کرد: خدا را شاکریم که امروز در این منطقه سنت چند صد ساله‌ی نوحه‌های نشسته باشکوه برگزار می‌شود و تلاش خواهیم کرد در دولت انقلابی عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را به عینه تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد منحصر به سالن‌های مجلل و مراسمات خاص نیست بلکه وزیر ارشادِ دولت مردمی و انقلابی، وظيفه دارد روستا به روستا ، شهر به شهر در مناسک دینی شرکت کند و نگاه دولت را به اطلاع مردم برساند.

وزیر ارشاد اظهارداشت: همه‌ی اعتبارات لازم برای پایان پروژه‌ی مجموعه فرهنگی هنری میناب زا در اسرع وقت تامین خواهیم کرد تا به زودی به بهره‌برداری برسد و تحویل مردم شریف میناب شود.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم ترویج تربیت دینی، گفت: ما ۲۰۰ سال است که با تمدن عربی در بخش فرهنگی در حال جدال هستیم و نمود آن سال گذشته بود که هنرمندان شهرستان میناب در دفاع از ارزش‌ها به میدان آمدند و امام خود را تنها نگذاشتند.

وی عنوان‌ کرد: این آیین‌ها و مناسک سنگرهای ما هستند که باید خوب آن‌ها را پاس بدارید چرا که این سنگرها در کنار محوری برای عرض ارادت به خاندان آل الله، نمایشی از هویت ما است.

وزیر ارشاد تصریح‌ کرد: ما در دولت انقلابی در حال بازسازی فرهنگ و هنر هستیم و تلاش خواهیم کرد این مهم را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار