ما متحدیم/ در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور مطرح شد؛

سردار کارگر: «مدافعان حرم» تربیت‌شدگان راهیان نور هستند/ دفاع مقدس را باید در خود دفاع مقدس ببینیم/ طبیعت و حقیقت یادمان‌ها و مناطق عملیاتی باید حفظ شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مدافعان حرم را تربیت‌شدگان این یادمان‌ها دانست و با تاکید بر اینکه باید دفاع مقدس را در خود دفاع مقدس ببینیم، گفت: یادمان‌ها متعلق به مخاطبین به‌ویژه جوانان و نوجوانان عزیز هستند، لذا باید این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی سنتی حفظ شوند و طبیعت و حقیقت آن‌ها نباید تغییر کرده و به‌هم بخورد.
کد خبر: ۶۱۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ - 24August 2023

سردار کارگر: آزادگان در اسارت حماسه آفرینی کردند/ شهیدان رجایی و باهنر برای تمام مسئولین می‌توانند الگو باشند/به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور جمعی از اعضای این شورا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت به تلاشگران و دست‌اندرکاران دولت خدمتگزار و ملت شریف ایران اظهار داشت: امیدواریم خادمین ملت در دولت با تاسی از امامین انقلاب اسلامی و صراط نورانی شهیدان والامقام باهنر و رجایی و دیگر شهیدان دولت بتوانند در خدمت به مردم عزیزمان بیش از پیش موفق باشند.

سردار کارگر در ادامه به سالگرد آزادسازی حصر پاوه اشاره کرد و با بیان اینکه آزادسازی حصر پاوه یکی از کار‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذار در دوارن دفاع مقدس بود، گفت: ضدانقلاب در آن زمان که به مناطق کردنشین کردستان و چند شهر در کرمانشاه و آذربایجان غربی هجوم آوردند، اولین شکست خود را متحمل شدند که این پیروزی غرور‌آفرین با فرمان مدبرانه امام راحل حاصل شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان چمران، فلاحی و دیگر شهدا و رزمندگان غیور عملیات آزادسازی حصر پاوه افزود: خدا را شاکریم که از آن مقطع تا به امروز شهر پاوه یکی از امن‌ترین مناطق کردنشین بوده و هست.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این خصوص از «ملا قادر قادری» امام جمعه فعلی پاوه و نقش تاثیرگذار وی در شکست حصر پاوه یاد کرد و گفت: ملا قادر قادری از ابتدا پای انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس ایستاده و مورد عنایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است.

وی افزود: امروز باید کتاب آقای ملا قادر قادری در خصوص رخدادها و حوادث آن دوران تهیه و در اختیار همگان قرار گیرد. در شب خاطره‌ای که برگزار شده بود نیز، آقای ملا قادر قادری کتاب خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هدیه داد که مورد تفقد معظم‌له قرار گرفت.

سردار کارگر همچنین در ادامه با گرامی‌داشت سالگرد بازگشت آزادگان عزیز به میهن اسلامی و با بیان اینکه همه ما قدردان مجاهدت و صبوری آزادگان عزیز هستیم، گفت: آزادگان با توسل به حضرت زینب کبری (س) در دوران اسارت نیز حماسه‌آفرینی کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: آزادگان عزیزمان در دوران اسارت با تحمل سختی‌ها دفاع مقدس دیگری را رقم زدند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم مجاهدت آزادگان عزیز در دوران اسارت را نشان دهیم؛ البته کتاب «پایی که جا ماند» نوشته «سید ناصر حسینی» گوشه‌ای از سختی‌ها و مشکلات این عزیزان در دوران اسارت را بیان کرده است.

سردار کارگر در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه این شهیدان والامقام برای تمام مسئولان باید الگو باشند، گفت: شهید رجایی در مدت کمی که در وزارت آموزش و پرورش و ریاست جمهوری خدمت کرد بسیار ساده‌زیست و به معنای واقعی خادم ملت بود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه با بیان اینکه شهید باهنر نیز به معنای واقعی یک دانشمند بود که در مسئولیت‌های خود در آموزش و پرورش و نخست وزیری خدمات شایانی را انجام داد، بیان داشت: متاسفانه کمتر به شهیدان رجایی و باهنر پرداخته شده است که باید در رسانه‌ها اعم از سینما، تلویزیون و مطبوعات و همچنین در مدارس و دانشگاه‌ها زندگی این شهیدان والامقام برای مردم به ویژه جوانان و نسل جدید تبیین شود. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه ویژه به یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی برای حضور گسترده کاروان‌های راهیان نور خاطرنشان کرد: سالانه شاهد حضور بیش از هفت میلیون نفر در یادمان‌های راهیان نور هستیم که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این زوار را جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله تشکیل می‌دهند.

سردار کارگر مدافعان حرم را تربیت‌شدگان این یادمان‌ها دانست و با تاکید بر اینکه باید دفاع مقدس را در خود دفاع مقدس ببینیم، عنوان کرد: یادمان‌ها متعلق به مخاطبین به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز هستند، لذا باید این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی سنتی حفظ شوند و طبیعت و حقیقت آن‌ها نباید تغییر کرده و به‌هم بخورد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار