مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد؛

افزایش ۷ تا ۱۰۰ درصد فعالیت‌های فرهنگی استان سمنان در دولت سیزدهم

«فلاح» گفت: فعالیت‌های فرهنگی استان سمنان در دولت سیزدهم ۷ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۶۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵ - 24August 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز همزمان با اولین روز از بزرگداشت هفته دولت در جمع خبرنگاران با تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر این استان اظهار داشت: حجم فعالیت‌های حوزه‌های فرهنگ در این دولت از ۷ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی  گفت: در حوزه چاپ و نشر استان سمنان آمارهای نشان می‌دهد تعداد کتاب تالیف و یا ترجمه‌ شده در سال ۱۳۹۹ از ۲۴۵ به ۳۳۵ عنوان در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از افزایش ۳۷ درصدی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: در دولت سیزدهم شمار مجوزهای صادر شده برای ایجاد پایگاه‌های خبری از ۱۰ مورد در سال ۱۳۹۹ به ۲۰ مجوز در سال ۱۴۰۲ رسید که بیانگر رشد ۱۰۰ درصدی است.

وی یادآور شد: شمار مجوزهای فعالیت های رسانه ها و نشریات در استان سمنان نیز از ۶۷ به ۱۰۲ مجوز در سال ۱۴۰۲ رسید که از رشد ۵۲ درصدی برخوردار است.

فلاح، به آمار تعداد بیمه فعالان قرآنی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: در حالی که شمار بیمه‌شدگان قبل از استقرار دولت سیزدهم ۷۰ نفر بود در ۲ سال اخیر به ۱۳۰ نفر با رشد ۸۵ درصد رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر در دست اجرا در استان سمنان نیز گفت: شمار طرح های عمرانی فعال در استان از ۲ طرح در سال ۱۳۹۹ به هشت طرح در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت و اکنون در شهرهای مختلف سمنان، شاهرود، آرادان، ایوانکی، شهمیرزاد، دیباج، کلاته رودبار و بیارجمند مجتمع های فرهنگی هنری در حال ساخت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزایش کانون های فرهنگی هنری مساجد از ۲۵۷ به ۲۷۷ کانون با رشد ۱۱ درصد، شمار چاپخانه ها از ۱۰۸ به ۱۲۰ واحد با افزایش ۱۱ درصد، تعداد کانون های آگهی و تبلیغاتی از ۱۱۷ به ۱۲۶ کانون با رشد هفت درصد و راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای پسران شاهوار در شاهرود با آغاز ثبت نام برای اولین بار در دولت سیزدهم را از دیگر دستاوردهای دولت در عرصه فرهنگ و هنر استان سمنان معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار