یادداشت/ نعیم حمیدی

خطابه‌ای تقدیم به روح بلند مادر اهواز

خطاب به روح بلند مادر اهواز می‌گویم؛ تو کتاب همیشه گشوده ایثاری. تو در مزرعه زندگی نسل دیروز و امروز این خطه بذر سپیده و مهر کاشتی، تو چون آسمان زلال و چون باران بخشنده و قامت تو قیامت عشق بود.
کد خبر: ۶۱۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ - 20August 2023

خطابه‌ای تقدیم به روح بلند مادر اهوازگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ نعیم حمیدی، خبرنگار افتخاری حوزه دفاع مقدس؛ سلام بر مادری که موج خروشان دریای بی کران عاطفه او آرام بخش‌ترین نسیم پگاه زندگی بود. سلام بر مادری که ستاره پرفروغ آسمان بی افق عشق و درخشنده‌ترین آفتاب هستی بخش در اهواز نام گرفت.

سلام بر مادری که عطر نام او به عنوان «زن» آبرو بخشید. سلام بر مادری که زندگی بانوان کربلای ایران از سیره زندگی او رنگ و بوی عفت، صبر و مقاومت گرفت.

سلام بر مادری که شمیم شیله ی او به کوچه‌های اهواز در حصیرآباد و آسیه آباد عطر بهار فاطمه داد و بر شکوه، وقار و حیای زنان این خطه افزود.

عنوان مادر برای بانویی که فرمانده دلیر قرارگاه سری نصرت را در دامان خویش پرورش داد و حاج قاسم بزرگ به سربازی او می بالید، یک واژه نیست، بلکه یک مکتب آموزشی و رودخانه جاری شعور و احساس است.

بانو «زکیه اهوازیان» مادری بود که در دامانی فاطمی و گهواره‌ای حسینی‌ فرزندی دور اندیش، خلاق، عاشق میهن، ژرف نگر و همراه با انقلاب حضرت روح الله تربیت کرد تا در روزهای سخت، بن بست شکن و نصرت کننده سپاه اسلام در نبردی طولانی و فرسایشی در مقابل جبهه کفر و الحاد باشد.

مردی که در خیبر، دژهای تسخیر ناپذیر مجهزترین ارتش منطقه را فروریخت و در بدر چون صاعقه دشمن را در هم کوبید و مجنون را سرگردان و حیران عظمت و بزرگی شیرمردان دلاور این سرزمین ساخت.

آری، آن مادر مهربان از اینکه فرمانده‌ای بزرگ جهت راهبری رزمندگان و طلایه داری نام آور برای قافله شهیدان پرورش و به جبهه انقلاب اسلامی هدیه کرد در قاموس ۸ سال دفاع مقدس به لقب مادر معنوی شهدا مفتخر و زینب گونه زینت صفحات کتاب افتخارات ایران اسلامی شد.

او شیرزن دانش آموخته مدرسه اهل بیت (علیهم السلام) بود که در خانواده اصیل عرب اهوازی رشد و نمو یافت و با عفاف درون و حجاب برون چون زینب زندگی کرد و الگویی کامل برای دختران و بانوان این سرزمین شد و چه زیباست که او را «زکیه» نام نهادند تا نماد عفاف و حجاب «اهوازیان» ولایت مدار باشد.

خطاب به روح بلند مادر اهواز می‌گویم؛ تو کتاب همیشه گشوده ایثاری. تو در مزرعه زندگی نسل دیروز و امروز این خطه بذر سپیده و مهر کاشتی، تو چون آسمان زلال و چون باران بخشنده و قامت تو قیامت عشق بود.

ای سرافرازترین سرو و سایه گستر صبر و عفاف، در وصف تو، واژگان محدود اند. ای خوب‌ترین، ای رئوف‌ترین سرچشمه مهربانی‌ها، ای ساکن کوی مهتاب، ای آب و آیینه و آفتاب، نام بلندت در تاریخ اهواز و ایران جاودانه خواهد ماند و دفتر تابناک حیات تو به شیرازه امن و امان خداوندی و خاطره های خوش استوار و تلاش ها و ایستادگی‌های بی شائبه ات در بارگاه الهی پذیرفته باد.

ای مادر فرمانده دلها و سردار محجوب هور، ای آموزگار ایثار و ای کوه صبور، مقاومت و شکیبایی‌ات را می‌ستایم و مقام والای تو را تصدیق می‌کنم که به حق زیبنده روایت گهربار و راستین «الجنة تحت اقدام الامهات » هستی،‌ زیرا با فرستادن علی دلبندت به قربانگاه عشق،‌ راه بهشت را با بنان به دلدادگان خدای عشق نشان دادی.

 تو سزاوار بهترین و زیباترین واژگان تکریم و تحسین هستی تا در پس و پیش، «عن الیمین و عن الشمال» پیکر مطهرت را تا دیار باقی بدرقه نمایند. ای مادر شهیدان،‌ تو جلوه ای از «احسن الخالقین» در میان خلق بودی. آری، مقام شامخ‌ات را می‌ستایم و در مقابل عظمت و بزرگی تو زانو می‌زنم که چون زینبِ حسین (ع) زندگی کردی تا در دفاع از ولایت علی چون فاطمه آزاده باشی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار