معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان:

رسانه تراز نظام اسلامی «‌وحدت‌آفرین» و «‌امین مردم» است

سرهنگ «‌منشوری» با اشاره به خصوصیات رسانه تراز نظام اسلامی گفت: رسانه انقلابی، وحدت‌آفرین و پیشگیری‌کننده، تنبیه‌کننده عوامل خاطی و امین مردم و مسئولان است.
کد خبر: ۶۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ - 09August 2023

رسانه تراز نظام اسلامی «‌وحدت‌آفرین» و «‌امین مردم» استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «‌احمدرضا منشوری» معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان امروز در همایش خبرنگاران حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه قلم اظهار داشت: اهمیت قلم به قدری‌ است که پروردگار در قرآن کریم به قلم قسم خورده است؛ قلمی که هدایتگر است و پویا و مانایی دارد و نور الهی در آن دمیده شده است و لذا این قلم، خبر، رسانه و تجزیه و تحلیل ستودنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه فقط خبررسان نیست بلکه رسالت هدایتگری افکار عمومی جامعه را برعهده دارد تصریح کرد: رسانه باید توجه داشته باشد که هر خبری ارزش اطلاع‌رسانی و شنیدن ندارد، هر صحنه‌ای ارزش تصویربرداری ندارد و هر متنی نیز ارزش نوشتن ندارد.

منشوری تاکید کرد: نگرش اصحاب رسانه به‌عنوان خبرنگار متعهد و متخصص، عبرت‌انگیر بوده و موجب ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل تخلفات می‌شود چراکه یک رسانه متعهد در تولید خبر دقت می‌کند تا به آبروی افراد، مذهب،‌ نژاد و زبان دیگران توهین نشود؛ اگرچه این موضوعات توسط یک عده سیاست‌مداران دنیا رعایت نمی‌شود و از ابزار رسانه برای دستیابی به اهداف شوم خود بهره‌ می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دروغ‌گویان و منفعت‌طلبان در دنیا، اشیاء و شخصیت انسانی را قیمت‌گذاری می‌کنند تا جیب خود را پر کنند افزود: رسانه نظام اسلامی نباید از تهدیدات بترسد و تطمیع نیز او را نلرزاند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به کار خطیر اصحاب رسانه اضافه کرد: اعتبار یک خبر به تولیدکننده‌اش است و اعتبار تولیدکننده خبر نیز به تعهد، روحیه خداجویی و تخصص وی است البته جامعه هم آنان را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

منشوری به خصوصیات رسانه انقلابی و تراز نظام اسلامی اشاره و بیان کرد: رسانه انقلابی، وحدت‌آفرین و پیشگیری‌کننده، تنبیه‌کننده عوامل خاطی و امین مردم و مسئولان است؛ این رسانه موجب تاریک‌سازی افکار عمومی نمی‌شود بلکه «‌يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ» و موجب تنویر افکار عمومی می‌شود.

وی متذکر شد: اصحاب رسانه با توجه به نقش و رسالت‌شان در حوزه‌‌های هدایتگری به سوی اهداف ارزشمند، وحدت‌‌آفرینی بین امت اسلامی و پیوند زدن دلها به ولایت، آرامش روحی و روانی جامعه، افزایش توان و قدرت تصمیم‌گیری مدیران، تزریق انرژی روحیه مثبت و امیدآفرینی، جهاد تبیین، بیان حقایق و واقعیت‌ها، مسئله جوانی جمعیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خود را مورد ارزیابی قرار دهند و ببینند در این بخش‌ها چقدر نقش‌آفرین بوده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان ضمن آرزوی موفقیت برای همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه‌، خطاب به آنان گفت: ان‌شاءالله روزی برسد که همه شما به‌صورت جمعی، خبر ظهور امام زمان(عج) را برای جهانیان مخابره کنید.

در پایان مراسم تمثال مبارک خبرنگار شهید محسن خزائی و شهید صارمی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار