مدیرکل ثبت احوال کردستان خبر داد؛

ثبت بیش از ۷ هزار ولادت در کردستان

«جوکار» گفت: در چهار ماهه امسال در مجموع ۷ هزار و ۲۷۳ ولادت در استان کردستان ثبت شده که ۵ هزار و ۳۱۴ واقعه آن شهری و هزار و ۹۵۹ واقعه روستایی بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 09August 2023

ثبت بیش از هفت هزار ولادت در کردستانبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «علی جوکار» مدیرکل ثبت احوال کردستان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان اظهار داشت: در چهار ماهه امسال در مجموع ۷ هزار و ۲۷۳ ولادت در استان ثبت شده که پنج هزار و ۳۱۴ واقعه آن شهری و هزار و ۹۵۹ واقعه روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۳۹ واقعه ولادت پسر و ۳ هزار و ۵۳۴ واقعه ولادت دختر به ثبت رسیده است، افزود: در هر ماه به طور متوسط یک هزار و ۸۱۸ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

جوکار با اشاره به اینکه در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۵۹ واقعه در هر ساعت به طور متوسط ۲.۴ واقعه ولادت به ثبت رسیده است، اضافه کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر با ۱۰۵.۸ و میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۷۳ سال است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان یادآور شد: ۷ هزار و ۱۱ واقعه از مجموع ۷ هزار و ۲۷۳ ولادت های ثبت شده در استان در چهار ماهه سال جاری تک‌زایی و ۱۲۵ واقعه به صورت دوقلوزایی بوده است.

در ادامه این جلسه سایر اعضای ستاد حمیات از جوانی جمعیت استان به ارائه گزارش پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار