در مراسم معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران مطرح شد؛

فرمانده دوران دفاع مقدس: موزه‌های دفاع مقدس مهمترین مراکز ترویج ارزش‌های دفاع مقدس/ دفاع مقدس هویت دینی، انقلابی و عاشورایی ما است

سردار کهنسال گفت: دفاع مقدس هویت دینی، انقلابی و عاشورایی ماست و بدون دفاع مقدس نمی‌توانیم مدعی هویت انقلابی‌مان باشیم؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفظ و جمع‌آوری و نشر و ترویج این آثار ارزشمند که هویت دینی، اعتقادی و عاشورایی ماست، ایجاد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تدبیر کردند.
کد خبر: ۶۰۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ - 05August 2023

سردار «کمیل کهنسال»: برای تکمیل شدن مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند مساعدت ملی هستیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آئین تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران پیش از ظهر امروز با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، «سیدمحمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدحسین ستوده» رئیس بازرسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سردار «کمیل کهنسال» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، امیر «محمد گلمایی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، مدیران کل و مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهر‌های استان مازندران، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اصحاب رسانه استان، در سالن غدیر سپاه کربلاء ساری برگزار شد.

سردار کهنسال در این مراسم با بیان اینکه به نمایندگی از پیشکسوتان، رزمندگان و ایثارگران از سردار «ملکی» بابت خدمات ۱۰ ساله تقدیر می‌کنم که به‌عنوان الگوی اخلاق ناب جهادی و شهادت و اخلاق اسلامی را از خود به یادگار گذاشتند، اظهار داشت: تمام مسئولان استانی، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح و فرماندهان نیروهای مسلح و جامعه عظیم ایثارگری و خانواده‌های معظم شهدا از ایشان به نیکی یاد می‌کنند و این نشان می‌دهد که تحت تأثیر فرهنگ ناب اخلاص و جهاد و شهادت و ایمان قرار داشته است.

وی با بیان اینکه اتفاق و حوادثی که در استان مازندران رخ داد، آن را به‌عنوان یک استان ویژه در مقیاس ملی قرار داد؛ به حلقه‌های دفاع مقدس استان اشاره کرد و ادامه داد: اولین غائله در جهت تجزیه و جداسازی بخشی از شمال کشور در این استان اتفاق افتاد و مردم مازندران در آن زمان بالاترین نقش را ایفا کرد.

سردار کمیل کهنسال اضافه کرد: در آن مقطع سپاه تازه شکل گرفته بود و همه مردم استان برای اعزام به جبهه هجوم آورده بودند و اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه بخش اعظم نیروهای مازندران را غائله جنگل‌های شمال کشور به خودش مشغول کرد و شهدای زیادی تقدیم کردیم و این غائله را مازندران پشت سر گذاشت، تصریح کرد: غائله ششم بهمن که قریب به ۴۰ نیروی شهر آمل در آن به شهادت رسیدند و امام (ره) از آن در وصیتنامه خود یاد کردند که یک حادثه بسیار عظیم را در تاریخ از تقابل و رویارویی اسلام با جریان و اندیشه کمونیستی رقم زد که بنیان فکری‌شان را بهم ریخت.

سردار کمیل کهنسال گفت: قریب به هشت هزار نفر از استان در منطقه شما‌ل‌غرب و مریوان حضور داشتند و در جنگ تحمیلی با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دفاع مقدس و حضور ایثارگرانه و مجاهدانه و فداکارانه مردم پای رکاب امام شان در صحنه جنگ تحمیلی افتخار بزرگ را خلق کردند تا جایی که در میان تمام لشکر‌های سپاه، لشکر ویژه ۲۵ کربلا آن هم در تاریخ دفاع مقدس حادثه عظیمی را در عملیات والفجر ۸ و فتح فاو به نفع جمهوری اسلامی در صحنه رقم زد که توازن قوا را به نفع کشورمان تغییر داد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس هویت دینی، انقلابی و عاشورایی ماست و بدون دفاع مقدس نمی‌توانیم مدعی هویت انقلابی‌مان باشیم؛ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفظ و جمع‌آوری و نشر و ترویج این آثار ارزشمند که هویت دینی، اعتقادی و عاشورایی ماست، ایجاد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را تدبیر کردند.

به گفته سردار کهنسال، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مهمترین محور مواصلاتی شرق و غرب کشور به سمت مشهدالرضا است و ضلع شمال و جنوب شاهراه بزرگراهی که سال‌ها شاهد میلیون‌ها گردشگر و تفریحگر و زائر و مسافر است که غیر از این راه، راه دیگری ندارند و از دروازه این مرکز فرهنگی می‌گذرند و انتظار ما این است که آن را صرفاً یک مرکز فرهنگی استانی نبینیم.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران باید به‌عنوان مهمترین مرکز نشر و ترویج آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بالاترین بازدیدکنندگان را هم در سطح ملی و هم در سطح فراملی داشته باشد.

این فرمانده دفاع مقدس و جبهه مقاومت تصریح کرد: باید برای این مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چشم‌اندازی تعیین و به عنوان مرکز بزرگ ملی و فرهنگی بودجه‌ای برایش تعریف شود تا تکمیل شود؛ ما از این روند ناراحت هستیم و برای تکمیل این مرکز فرهنگی نیازمند مساعدت در سطح ملی هستیم.

در این مراسم از تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالله ملکی» تقدیر و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار