دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تشییع پیکر مادر شهیدان «خوش‌طینت» با حضور امام جمعه تهران+ تصاویر

مادر شهیدان محمد، منصور و مسعود خوش‌طینت یکشنبه هشتم مرداد دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۰۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ - 01August 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاجیه خانم «صدیقه داوتگر» مادر مکرم شهیدان «محمد، منصور و مسعود خوش‌طینت» یکشنبه هشتم مرداد دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست و روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران در قطعه ۱۴ بهشت زهرا (س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم ختم این مادر شهید نیز امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۱۷ الی ۱۸:۳۰ در مسجد الحسین (ع) واقع در تهران نو، خیابان دماوند، نرسیده به خاقانی برگزار می‌شود.

مادران سرداران شهید خوش‌طینت از فعالان و تاثیر گذاران از اول انقلاب ۵۷ به همراه فرزندان خود بود. او به همراه فرزندان خود در ۱۷ شهریور ۵۷ حضور داشت و درجای جای انقلاب و جنگ در صف اول حضور داشتند.

این خانواده ۳ فرزند ارشد خود را به ترتیب محمد خوش‌طینت که در سنگر آموزش و پرورش، منصور خوش‌طینت بنیانگذار گروه القارعه و معاون پشتیبانی صنایع دفاع، و مسعود خوش‌طینت اولین فرمانده ستاد فوریت‌های جنگ نجف و اولین فرمانده و بنیانگذار ساخت قرارگاه نجف اشرف کرمانشاه در زمان جنگ بودند.

برادران محمد و منصور خوش‌طینت در سال ۱۳۳۰ چشم به جهان گشودند و در زمان جنگ در یکی از ماموریت‌های جهت تشکیل سپاه استانی در کمین گروه منافقین قرار گرفتند و به شدت مجروح شدند و به درجه رفیع جانبازی قرار گرفتند و بعد از جنگ در مسیر انقلاب اسلامی بوده تا بر اثر جراحات جانبازی به فاصله یکسال از هم در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت رسیدند.

برادر کوچکتر مسعود خوش‌طینت در سال ۱۳۳۶ چشم به جهان گشود و در جای جای جنگ حضور داشت و در پاکسازی مناطق شیمیایی حلبچه در سال ۱۳۶۶ از ناحیه چشم شیمیایی شد و در سال ۱۳۹۰ یکماه پس از عمل چشم دعوت حق را لبیک گفت به آرزوی خود شهادت در راه خدا رسید.

مادر شهیدان پاک‎طینت دار فانی را وداع گفت

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار