معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) نمین:

عزاداری سیدالشهدا (ع) سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) نمین مجالس عزاداری سالار شهیدان را بهترین بستر برای تضمین سلامت معنوی جامعه بیان کرده و تلاش برای جذب جوانان به محافل حسینی را ضروری دانست.
کد خبر: ۶۰۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 25July 2023

عزاداری سیدالشهدا (ع) سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کندبه گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «سمیه جاوید» معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) نمین ظهر امروز (سه‌شنبه) در آئین عزاداری دهه اول محرم که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) شهرستان نمین برگزار شد، اظهار داشت: ولایت و امامت نعمت بزرگی بر جهان اسلام است و حیات، ممات و عاقبت به خیری انسان در پذیرش ولایت و تعمیق باور‌های دینی است.

وی تصریح کرد: گریه و مرثیه‌سرایی بر سیدالشهدا (ع) باید از روی محبت و معرفت به اهداف حماسه حسینی باشد نه اینکه از روی ترحم و عدم آگاهی از حقیقت قیام عاشورا، چرا که گریه خالصانه بر سالار شهیدان آب حیاتی برای تداوم نسل حسینی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) نمین گفت: خلوص نیت اثر ویژه‌ای در رسیدن انسان به مقصد متعالی دارد همان طور که تاریخ گواهی روشن بر نیت قلبی انسان‌ها است که چگونه مسیر زندگی آن‌ها با ثبات قدم و ایمان قلبی متحول شده و در کارزار زندگی به سرمنزل نهایی رسیده‌اند.

جاوید عزاداری خالصانه در ماه محرم را ادای تکلیف نسبت اهداف سیدالشهدا (ع) دانست و افزود: مجالس سوگواری برای سالار شهیدان مناسب‌ترین بستر برای تضمین سلامت معنوی جامعه است و تلاش برای جذب جوانان به محافل حسینی با هدف تثبیت عقاید در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجلس عزای حسینی چراغی فروزان بر قلب‌های سوخته عاشقان مکتب آن حضرت است که سالانه در تمام دنیا برای عرض ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) با سیاه‌پوش ساختن شهر و مکان زندگی‌شان پرچم اسلام را زنده نگه می‌دارند و همین عزاداری‌ها آب حیاتی بر روح و روان وجود مقدس سالار شهیدان است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) بیان کرد: هدف از عزاداری امام حسین (ع) تبیین اهمیت ولایت‌پذیری است و تبیین ولایت حسینی زنده نگه داشتن مقام و سیره شهدا است که تنها هدفشان حفظ ارزش‌ها و باور‌های اسلامی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار