امام جمعه همدان:

امام حسین (ع) ثابت کرد باید جلوی مدیریت غلط غیر دینی ایستادگی کنیم

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: امام حسین (ع) ثابت کرد باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.
کد خبر: ۶۰۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ - 21July 2023

امام حسین (ع) ثابت کرد باید جلوی مدیریت غلط غیر دینی بایستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: قیام ماندگار امام حسین (ع) با هدف مبارزه با طاغوت، ظلم و ستم رخ داد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام داشته خود را علیه مقابله با طاغوت فدا کرد، افزود: قیام علیه یزید مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود، چرا که حقیقت امر به معروف دعوت به آموزه‌های الهی است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در ادبیات ائمه اطهار (ع)، مبارزه با هر انسان ظالم، هر تمدن و حکومت یا نهاد طغیانگری یک اصل است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) ثابت کرد باید جلوی حاکمیت طاغوت و مدیریت غلط غیر دینی بایستیم تا ارزش‌های الهی در جامعه تغییر نکند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: هرجا مدیریت غیردینی در جامعه حاکم شود ارزش‌های الهی به حاشیه می‌رود. مقابله با طاغوت و ایستادگی مقابل مدیریت‌های غلط دینی وظیفه هر کسی است که مانند امام حسین (ع) می‌اندیشد.

حجت‌الاسلام شعبانی بیان داشت: امام حسین (ع) هیچ گاه مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالی نشد. این درس امام حسین (ع) است که در روابط با قدرت‌های پوشالی باید عزت حاکم باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر نوع توهین به کتاب‌های مقدس را محکوم می‌کند، متذکر شد: این انتظار وجود دارد تا در تمام کشورهای آزاده و اسلامی برخورد قاطعانه و بازدارنده علیه این اقدام انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار