آیین سنتی اذن عزا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به نشانه اعلام آغاز ماه محرم و شروع ویژه‌برنامه‌های عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع)، آیین سنتی اذن عزا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ - 17July 2023

آیین سنتی اذن عزا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، این مراسم فردا سه‌شنبه 27 تیرماه از ساعت 17 تا 18:30 با تعویض پوش ضریح مطهر و پرچم گنبد منور حضرت رضا (ع) و اهدا پرچم به هیئات مذهبی با حضور خادمان بارگاه قدسی رضوی در رواق امام خمینی (ره) تدارک دیده شده است.

قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط قاری جلیل اشرفی، شعرخوانی محمد جواد غفورزاده (شفق)، سخنرانی حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و مدیحه‌سرایی علی ملائکه از برنامه‌های این مراسم سنتی است.

در ادامه این مراسم نیز پرچم متبرک رضوی و شال عزا، همچنین پوش و پرچم توسط تولیت آستان قدس رضوی به سرکشیک خدمه و رئیس اداره انتظامات حرم مطهر رضوی و هیئات مذهبی اهدا می‌شود.

همه ساله در آستانه فرارسیدن ماه محرم به نشانه اعلام آغاز ماه محرم و شروع ویژه‌برنامه‌های عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع)، پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم امام رضا (ع) به اهتزاز در می‌آید و تا سوم ربیع الاول بر فراز گنبد طلا باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار