در افتتاحیه اردوی دانش‌آموزی عشایر مطرح شد؛

وزیر آموزش و پرورش: «عشایر» وفادارترین قشر به انقلاب اسلامی هستند

«صحرایی» گفت: در حالی که عشایر کمترین امکانات را دریافت می‌کنند اما از حیث ارادت به انقلاب اسلامی قوی‌ترین و همراه‌ترین و همچنین در دفاع از کشور باوفاترین مردم به انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۶۰۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ - 15July 2023

به گزارش دفاع‌پرس وزیر آموزش و پرورش: «عشایر» وفادارترین مردم به انقلاب اسلامی هستند از مشهد، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایر که در سالن شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: توسعه مدارس عشایری در راستای تحقق عدالت آموزشی و تعلیم و تربیت میان دانش‌آموزان عشایر مورد توجه است؛ بر همین اساس در مناطق عشایری چند روستا، یک مدرسه عشایری ایجاد می‌شود تا پوشش تحصیلی فراهم شود.

وی تصریح کرد: ایجاد هنرستان‌های ویژه عشایر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه توسعه مدارس روستایی نیز به‌عنوان مرکزی برای گسترش عدالت آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تربیت معلم عشایر با هدف تأمین نیروی انسانی همراه عشایر در کوچ‌، برگزاری مسابقات ویژه دانش‌آموزان عشایر و شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان نیز از جمله موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

صحرایی با اشاره به اینکه گرامیداشت بزرگان عشایر با هدف حفظ فرهنگ عشایری و توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد گفت: نباید بگذاریم فرهنگ عشایری از بین برود و اگر قرار باشد فرهنگی در کشور ما حفظ شود به دلیل نفوذ و گستره اثر، این بانوان و زنان هستند که می‌توانند در ماندگاری فرهنگ نقش‌آفرینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که عشایر کمترین امکانات را دریافت می‌کنند اما از حیث ارادت به انقلاب اسلامی قوی‌ترین و همراه‌ترین و برای دفاع از کشور باوفاترین مردم به انقلاب اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه باز‌ی‌ها و لباس‌های عشایری باید به عنوان نماد زندگی و فرهنگ عشایری حفظ شود، تأکید کرد: یکی از دلایل قوی بودن ایران تنوع فرهنگی است به همین دلیل دشمن، فرهنگ ایران اسلامی را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها