با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

مراسم گرامی‌داشت سالگرد رژه هوایی و زمینی هوانیروز در محضر امام خمینی (ره) برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت سالگرد رژه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر امام خمینی (ره) در ۱۹ تیرماه سال ۱۳۵۸، امروز در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ - 10July 2023

مراسم گرامیداشت سالگرد رژه هوایی و زمینی هوانیروز در محضر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم گرامی‌داشت چهل و چهارمین سالگرد رژه پرافتخار بالگرد‌ها و پرسنل هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر امام خمینی (ره) امروز در سالن همایش ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، امیر خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با تشریح فرایند اجرای رژه هوایی و زمینی هوانیروز در ۱۹ تیرماه سال ۱۳۵۸ در مقابل محل سکونت حضرت امام (ره) واقع در خیابان شهیدان فاطمی قم اظهار داشت: امام خمینی (ره) به پرسنل ارتش اعتماد کرد و آنان را مورد تفقد قرار داد و ارتش نیز به پاس این اعتماد، همه توان و ظرفیت خود را پای کار آورد.

وی افزود: در آن زمان که انقلاب ما با هجمه‌های بی‌شماری از جمله منافقان، معاندان، حزب کومله، کمونیست‌ها، نفوذی‌ها و حتی کسانی که ندای انحلال ارتش را سر می‌دادند مواجه بود، این رژه و تجدید بیعت یک حرکت تاریخی را در انقلاب رقم زد.

در ادامه، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: وقتی ۴۸ هزار شهید در آسمان می‌درخشند، ما نباید راه را گم کنیم.

امیر حیدری تصریح کرد: در نیروی زمینی ارتش همچون دیگر قوای مسلح، سه اصل «ولایت‌محوری»، «عدالت‌محوری» و «شایسته‌سالاری» دنبال می‌شود و نیروی زمینی در صحنه‌های مختلف انقلاب حضوری پررنگ دارد.

در مراسم فوق، حجت الاسلام محمد دیانت امام جماعت اسبق دانشگاه افسری امام علی (ع) احادیثی را از امام موسی کاظم (ع) مبنی بر درجات ایمان و عمل صالح بیان کرد؛ همچنین گروه رزمنوازان ارتش چند سرود حماسی مرتبط با افتخارات دفاع مقدس اجرا نمود و کلیپ مربوط به رژه هوایی و زمینی هوانیروز در ۴۴ سال پیش در محضر امام خمینی (ره) نیز پخش شد.

این مراسم با شعرخوانی شاعر آیینی «ولی الله کلامی زنجانی» در وصف ولایت پذیری و رشادت‌های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی همراه بود.

در پایان، با حضور فرماندهان نیروی زمینی و هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، مسئول عقیدتی سیاسی هوانیروز، فرمانده ارشد ارتش در استان، مدیران کل بنیاد شهید و حفظ آثار دفاع مقدس قم، فرمانده لشکر ۱۷، فرمانده یگان ویژه انتظامی، دادستان نظامی قم، مدیرکل تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، مسئول کانون پیشکسوتان ارتش و دیگر مسئولان و فرماندهان نظامی، از خانواده‌های معظم شهیدان ابراهیم رشید، حمید و هادی رستمی، فیروز صادقی و علی احمدلو با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

در بدو ورود فرمانده نیروی زمینی ارتش به محل مراسم، «زینب مصائبی» دختر خلبان شهید مدافع حرم «بهمن مصائبی» با قرائت دکلمه ای در وصف رشادت های هوانیروز، به امیر سرتیپ کیومرث حیدری و همراهان، خوش آمد گفت و از سوی وی مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار