با پرواز بالگرد‌های هوانیروز صورت گرفت؛

گلباران هوایی مزار شهدای قم در سالروز رژه حماسی ۱۹ تیر/ فرماندهان ارتش به مقام خلبانان شهید ادای احترام کردند

مزار شهیدان والامقام قم در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) همزمان با سالروز حماسه رژه بالگرد‌های هوانیروز ارتش در محضر امام خمینی (ره) در ۱۹ تیر سال ۱۳۵۸، گلباران شد و فرماندهان ارتش به مقام شهیدان ادای احترام کردند.
کد خبر: ۶۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳ - 10July 2023

گلباران هوایی مزار شهدای قم در سالروز رژه حماسی ۱۹ تیر/ فرماندهان ارتش به مقام خلبانان شهید ادای احترام کردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهر قم امروز به مناسبت سالروز حماسه رژه هوایی و زمینی هوانیروز ارتش در ۱۹ تیرماه سال ۱۳۵۸، حال و هوای دیگری داشت.

فرماندهان ارشد نیروی زمینی ارتش امروز در قم حضور یافتند و به پاس رژه هوایی بیش از ۵۰ بالگرد هوانیروز در ۱۹ تیرماه سال ۱۳۵۸ در محضر امام خمینی (ره) و نیز رژه زمینی پرسنل این نیرو در خیابان شهیدان فاطمی و در مقابل منزلی که حضرت امام در آن ساکن بودند، برنامه‌های خاصی را تدارک دیدند تا پس از ۴۴ سال، خاطره اعتماد شیرین امام به ارتش و ابراز احساسات تمام قد ایشان به رژه هوایی و زمینی این نیرو، حفظ و ماندگار شود.

راس ساعت ۹ صبح بود که همزمان با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، دو فروند بالگرد هوانیروز در آسمان قم به پرواز در آمدند و گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و چند نقطه دیگر از جمله حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، بیت تاریخی امام خمینی (ره) و محل به یادماندنی رژه هوانیروز در سال ۵۸ را گلباران کردند.

فرماندهان نیروی زمینی و هوانیروز ارتش با حضور بر سر مزار سرداران شهید مهدی و مجید زین الدین، خلبانان شهید ارتش عباس اکبری و علی اصغر آفرین شعار، جانباز شهید حجت الاسلام حاج شیخ حسن جلیل زاده ماکویی، پاسدار شهید محمد مهدی لطفی نیاسر و شهید علیرضا همایی فصیح از شهدای نیروی انتظامی و تقدیم شاخه‌های گل، به مقام والای آنان ادای احترام کردند.

در مراسم امروز، احمد حاجی زاده و ابوالقاسم مقیمی معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم، مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی زمینی و هوانیروز و یگان های ارتش در قم، سردار محمد تناور فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم، امیر نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم، حجج اسلام حسن هنرمند و علی لقمانپور مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و امیرانی از رده‌های مختلف ارتش به همراه دیگر مسئولان استان قم حضور داشتند.

برنامه‌های گرامیداشت سالروز حماسه ۱۹ تیر، با برگزاری مراسمی در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم ادامه یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار