مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد؛

ضرورت تامین اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان

سرهنگ «موسوی» گفت: تامین اعتبار برای تکمیل موزه دافع مقدس باید مورد توجه و تاکید مسؤولان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ - 09July 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار سید «شمس‎‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز با «مصطفی طاهری» نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در سفر رئیس جمهور به زنجان به عنوان یکی از مصوبات سفر مطرح و برای آن اعتباراتی پیش بینی شد، اضافه کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان در نظر گرفته شده است.

موسوی با اشاره به اینکه به ترتیب مبلغ ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یکی از بندهای مصوب شده در سفر استانی رییس جمهور بود، عنوان کرد: تاکنون موفق به اخذ این اعتبارات برای پیش بردن پروژه اخذ نشده است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل و افتتاح موزه دفاع مقدس باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: استان زنجان جزو معدود استان‌های باقی در تکمیل و افتتاح موزه دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی در تاریخ ایران اسلامی است، اضافه کرد: بر ما وظیفه است تا نسبت به حفظ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تلاش کنیم.

در ادامه این دیدار مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت فعالیت در حوزه فرهنگی اظهار کرد: امروز دشمن جنگ را به سمت جبهه جنگ نرم کشیده است.

وی با اشاره به اینکه حوادث اخیر در کشور نشان دهنده ضرورت توجه بیش از پیش حوزه‌های فرهنگی نسبت به موضوع ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان تاکید کرد: یکی از محورهای این فرهنگ بازگویی دوران هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و رشادت در بین این نسل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار