مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات:

دیپلماسی فرهنگی روز به روز اصالت بیشتری پیدا می‌کند

سیفی گفت: در عصری به سر می‌بریم که دیپلماسی فرهنگی روز به روز اصالت بیشتری در رویکرد جهانی کشور‌ها پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۰۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 07July 2023

دیپلماسی فرهنگی روز به روز اصالت بیشتری پیدا می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عبدالرضا سیفی» مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: طی روز‌های برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه، شاهد استقبال گسترده هنرمندان و مخاطبان روسی از این رویداد هستیم. نوع مواجهه و اشتیاق آن‌ها با هنر‌ها و توانمندی‌های ارائه شده ایرانی در این هفته فرهنگی، حکایتی صریح از علاقه روس‌ها نسبت به فرهنگ اصیل و هنر ناب ایرانی است. بدون شک نباید از چنین ظرفیت و فرصتی به سادگی عبور کرد، زیرا در عصری به سر می‌بریم که دیپلماسی فرهنگی روز به روز اصالت بیشتری در رویکرد جهانی کشور‌ها پیدا می‌کند.

سیفی افزود: هنرمندان ایرانی در این هفته فرهنگی و در بخش‌های گوناگون موسیقی، نمایش فیلم، صنایع سنتی و خلاق نشان دادند که دارای خلاقیت و ابتکار عمل‌های خیره کننده‌ای هستند؛ بنابراین علاوه بر جذابیت ذاتی هنر و تمدن ایرانی برای مخاطبان بین المللی، ابتکار و خلاقیت ایرانیان نیز توجه آن‌ها را به سوی خود جلب می‌کند.

سیفی افزود: حضور افشار و افراد مختلف اعم از هنرمندان، دانشجویان و افراد بازنشسته در این رویداد فرهنگی، نشان می‌دهد هنر و فرهنگ ایرانی صرفاً دارای مخاطبان خاص سنی در دنیا نیست و پیر و جوان را مجذوب خود می‌سازد. ما با مخاطبان جامع الاطراف فرهنگ و هنر ایرانی در روسیه رو به رو هستیم و این مسئله، تحسین برانگیز و مطلوب است.

مدیرکل همکاری‌ها و تنظیم گری صادرات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در جریان برگزاری این هفته فرهنگی مشخص شد که ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای تبدیل هنر ایرانی به سرمایه وجود دارد. ما باید استعداد‌های ذاتی و اکتسابی خود در عرصه هنر را در فضا و بستری تعامل گرایانه و مؤثر به جهانیان ارائه کنیم و بخشی از این ظرفیت‌ها را به حوزه صادرات فرهنگی هدایت نمائیم. زمانی که جهان هنر و توانمندی هنرمندان ایرانی را می‌پسندد، باید از این مزیت برای تأمین منافع کشور استفاده کرد.

عبدالرضا سیفی افزود: باید از عرصه اقتصاد فرهنگ نیز درک کاربردی و جامعی داشت. فرهنگ و هنر ایرانی برای کشورمان آورده‌های گوناگونی در عرصه‌های جهانی خواهد داشت و باید به خوبی این موضوع را در سیاستگذاری‌های فرهنگی و هنری جامع کشور لحاظ کنیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار