مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

نویسندگان حوزه ادبیات پایداری برای دیده شدن قلم نزنند

سردار «ظفری» با بیان اینکه باید همانند سردار سلیمانی باشیم و به دیده شدن فکر نکنیم، گفت: نویسندگان حوزه ادبیات پایداری اگر به این سمت برونو که دیده نشوند مطمئن باشند که خدا می‌بیند.
کد خبر: ۶۰۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ - 06July 2023

نویسندگان حوزه ادبیات پایداری برای دیده شدن قلم نزنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در آیین تجلیل و نکوداشت اهالی قلم و فعالان فرهنگی با عنوان «قلم‌های ماندگار» اظهار داشت: مراسم تجلیل، مراسم تکلیف ما است و تکلیف ما بیشتر شده و ما جمع شدیم یک ادای تکلیف و یک عهد مضاعف با شهدا ببندیم. نسل جوان اگر قلم می‌زند از اشتباه نترسد.

وی افزود: هیچ کس از ابتدا کامل نبوده و توجه به نوشتن و ورود نسل جوان به عرصه دفاع مقدس یک واقعیت است که باید همه اهالی قلم باید به آن ورود پیدا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به شرایط دوام یک انقلاب پرداخت و اضافه کرد: سلسله انقلاب‌های دنیا در دوره گذار یا دچار انحلال شدند یا به سمت و سوی دیگر رفتند، در دوره گذار افراد و نسل‌هایی که انقلاب کردند امتحان می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر افرادی که در انقلاب نقش داشتند نتوانند به درستی سرمایه‌های روزهای اول انقلاب را انتقال دهند به رسالتشان عمل نکردند و وقتی اینطوری می‌شود از امتحان مردود شدند.

سردار ظفری با بیان اینکه دوره گذار، دوره امتحان است و من سرباز در دوران دفاع مقدس وظیفه دارم رسالت خود را به درستی انجام دهم و جهاد یک امر مقطعی نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز رزم و امتحان ما است، روز گذر از سختی‌ها است و ما پیشکسوتان وظیفه داریم که تجربیات خود را به نسل نوجوان و آینده انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه باید همانند سردار سلیمانی باشیم و به دیده شدن فکر نکنیم، گفت: اگر به این سمت رفتیم که دیده نشویم مطمئن باشید که خدا می‌بیند، همانند همسر شهید «محسن عینعلی» که زمانی که ما فهم و درک عملیاتی نداشتیم در عملیات‌ها بودند و اصول و قواعد رزم را رعایت می‌کردند. خانواده‌های شهدا که دیده نمی‌شوند شاید گم در جامعه ما هستند اما خداوند پاداش آنان را می‌دهد.

وی یادآور شد: دوره گذار، دوره امتحان است معمولا انقلاب ها در دوره گذار بدون استثنا دچار انحراف شدند اما به برکت ایثارگری و روحیه دیده نشدن،۴۴ سال از عمر انقلاب می‌گذرد.

سردار ظفری تصریح کرد: در خصوص انقلاب اسلامی ایران، باورم این است که خورشید اسلام ناب طلوع کرده و خاموش نمی‌شود و آن چیزی که رد می‌شود ابر است، اما خورشید ماندگار است و اینها بستگی به انگیزه ما دارد چه کسی همراه با این طلوع آفتاب خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار